عایق بندی پنجره های دوجداره

عایق بندی پنجره های دوجداره

در ماه های سرد زمستان، عایق بندی پنجره های دوجداره نه تنها از اتلاف شدید گرما جلوگیری می کند، بلکه برای کیف پول شما نیز مشکل ایجاد خواهد کرد! از آنجا که بخاری شما بیش از حد کار می کند تا فضای داخلی را گرم نگه دارد، گرمای گرانبها بارها و بارها از کنار قاب پنجره، درزها و شیشه ها به بیرون نفوذ می کند. عایق بندی پنجره ها با کمک روش های مختلفی امکان پذیر است که معمولا انجام آن نیازی به پرداخت هزینه بالا ندارد و مزایای فوق العاده ای برای سطح راحتی شما و قبض انرژی ماهانه به همراه خواهد داشت.

البته عایق کاری روی ظاهر پنجره تاثیری ندارد و نمی تواند آن را از یک پنجره بد به پنجره ای خوب تبدیل کند، بلکه با ارتقا شیشه کارایی آن را ارتقا می دهد.

? مطالعه بیشتر: بهترین آجر برای باربیکیو کدام است؟ ?

دلیل ترجیح داشتن پنجره های دوجداره به پنجره های معمولی

دلیل ترجیح داشتن پنجره های دوجداره به پنجره های معمولی

پنجره های دوجداره همانند عایق عمل می کنند. فضای بین دوجداره شیشه ای شکافی است که از انتقال سرما یا گرما جلوگیری می کند و در نتیجه خانه گرمتر می ماند. همچنین موجب کاهش عبور هوای سرد بین داخل و خارج خانه می شود. بنابراین هوای داخل برای مدت طولانی تری گرم یا سرد می ماند.

طراحی پنجره های دوجداره بدین گونه است که دو شیشه در یک قاب قرار دارد. لایه میانی بین دو شیشه از هوا یا گاز پر می شود و از انتقال هوای داخل به بیرون جلوگیری می کند. در حالی که پنجره های معمولی از یک ورق شیشه سبک تشکیل می شوند که قرن های در خدمت خانه ها بودند. اما امروزه این مدل پنجره ها جای خود را به مدل های دوجداره دادند.

در واقع پنجره های دوجداره براساس استانداردهای روز دنیا ساخته می شوند و بهترین انتخاب برای خانه های جدید و امروزی هستند. برای تهیه این مدل پنجره اصلا نگرانی بابت همخوانی آن با دیگر المان های نمای ساختمان نداشته باشد، زیرا برای هر طراحی مانند آجر نما، سنگی و …. مناسب و در طرح و نقش های مختلف قابل خریداری است.

اهمیت رگلاژ در عایق بندی پنجره های دوجداره

اهمیت رگلاژ در عایق بندی پنجره های دوجداره

با رگلاژ و تنظیم پنجره های دوجداره به راحتی می توانید طی مدت زمانی طولانی از ویژگی عایق بودن آن لذت ببرید و هیچ مشکلی در اجزا و قسمت های مختلف آن ایجاد نشود. این اقدام بر پایه تشکیل یک ساز و کار مشخص در قسمت های مختلف موجب می شود پنجره به خوبی به وظیفه خود عمل کند.

در واقع نه تنها مصالح ساختمانی برای داشتن خانه ای استاندارد مهم است باید به فکر تهیه ابزارهای به روز نیز باشید. خیلی تصور می کنند برای ساخت خانه یا بازسازی تنها نیاز به خرید آجر، مصالح، سرامیک و … است، در حالی که تهیه ابزار و تجهیزات خانه روی بهبود عملکرد قسمت های مختلف تاثیر مستقیم می گذارد.

استفاده از چسب آب بندی

یکی دیگر از راهکارهای عایق بندی درب و پنجره استفاده از چسب است. چسب ها با قابلیت چسبندگی بالا، مقاومت ایده آل و ضد آب بودن به خوبی درب و پنجره را آب بندی می کند و در برابر عوامل بیرونی مانند تابش خورشید خیلی زود دچار آسیب دیدگی نمی شود. از دیگر مزایای منحصر به فرد چسب می توان به خاصیت ضدباکتریایی و ارتجاعی اشاره کرد که خیلی سریع جذب می شود و به راحتی قابل استفاده است.

البته درکنار این که عایق بندی پنجره ها را انجام می دهید، نسبت به فروشگاهی که محصولات آب بندی را تهیه می کنید توجه ویژه داشته باشید. زیرا در صورت عدم کیفیت ایده آل ممکن است نتیجه دلخواه را مشاهده نکنید. فروش آجر اصفهان یکی از با سابقه ترین فروشگاه های در حال حاضر است که به صورت حرفه ای در زمینه مصالح و آجرهای ساختمانی فعالیت دارد.

? مطالعه بیشتر: پایایی بتن چیست و چه کاربردی دارد؟ ?

ویژگی های چسب سیلیکونی

ویژگی های چسب سیلیکونی

چسب سیلیکونی به دلیل طراحی ‌العاده و ساختار شیمیایی، در برابر دماهای مختلف مقاومت بالایی دارد و به خوبی می تواند در پایین ترین تا بالاترین دما مقاومت ایده‌آلی از خود نشان دهد. همچنین برای مدت طولانی بدون هیچ تغییری باقی می ماند و در برابر رطوبت و تغییرات آب و هوایی استحکام و منحصر به فردی دارد. از این مدل چسب به راحتی می توان برای ایجاد اتصالاتی که فشار زیادی روی آنها وجود ندارد استفاده کرد که درزگیر پنجره ها و درب ها بهترین پیشنهاد است.

چسب های سیلیکونی در رنگ های مختلفی طراحی می شود که با توجه به کاربرد آنها رنگ مناسب قابل انتخاب است و نسبت به دیگر چسب ها اتصال قوی میان متریال هایی همچون شیشه و آینه ایجاد می کند. از دیگر ویژگی‌های چسب سیلیکونی می‌توان به مقاومت بالا در برابر شرایط آب و هوایی مختلف، عایق حرارتی ایده‌آل در فصل زمستان، نارسایی الکتریکی، ضد قارچ و کپک، مقاوم در برابر اشعه فرابنفش و انعطاف پذیری بالا اشاره کرد که امروزه برندهای با کیفیت آن در بازار قابل دسترس هستند.

 استفاده از فوم اسپری 

از فوم اسپری نیز برای آب بندی درزهای پنجره استفاده می شود که این فوم مانند عایقی مناسب جهت عدم جابجایی هوا  و صدا ایفای نقش می کند و معمولا میان درزگیرهای درب و پنجره اعمال می شود. با کمک اسپری فوم به راحتی می توان حفره های ایجاد شده را پوشاند و به خوبی شکاف های میان آجر و دیوارها را پر کرد. هنگام استفاده از این ایده شاهد ساختار فشرده آن خواهید بود که حجم زیادی را پوشش می‌دهد و از رشد قارچ ها و باکتری ها جلوگیری می کند.

اگر تصمیم دارید از قیمت محصولات عایق بندی و دیگر محصولات و تجهیزات ساختمانی مانند قیمت آجر اطلاع باشید، حتما به سراغ فروشگاه مطمئنی بروید. فروشگاهی که کیفیت محصولات را تضمین کند و رضایت اکثر مشتریان را کسب کرده باشد.

? مطالعه بیشتر: بادبند در ساختمان چیست و چه تاثیری بر سازه دارد؟ ?

نکات مهم برای نگهداری از پنجره های دوجداره و عایق بندی و آب بندی پنجره های دوجداره

نکات مهم برای نگهداری از پنجره های دوجداره و عایق بندی و آب بندی پنجره های دوجداره

نگهداری پنجره های دوجداره آب بندی و عایق بندی آنها روی حفظ عملکردشان بسیار تاثیرگذار است. با رعایت نکات و استانداردهای لازم به راحتی می توان پنجره های دوجداره را در طولانی مدت استفاده کرد و شاهد افزایش طول عمر آنها بود. در ادامه با نکات مهم و نحوه نگهداری از آنها آشنا می شوید:

  • حتما پنجره های دوجداره را با کمک اسپری های جرم گیر تمیز کنید.
  • این کار به حفظ ظاهر پنجره ها و عدم آسیب پذیری آن بسیار کمک می کند.
  • نحوه باز و بسته کردن دستگیره ها روی دوام پنجره بسیار تاثیرگذار است. بنابراین هنگام چرخاندن و باز کردن پنجره فشار زیادی به دستگیره‌ها وارد نکنید.
  • هیچگاه شیشه پنجره های دوجداره را از جای اصلی خارج نکنید، زیرا این کار خطر زیادی دارد و موجب افتادن شیشه می شود.
  • حتماً یراق آلات پنجره را هر زمان که نیاز است روغن کاری کنید.
  • هرچند وقت یکبار برای تمیز کردن لاستیک های درزگیر پنجره اقدام کنید. این کار به انعطاف پذیری پنجره کمک می کند و موجب می شود لاستیک ها خیلی زود فرسوده نشود.
  • هنگام بازسازی ساختمان نکات ایمنی را رعایت و از آسیب دیدگی پنجره‌ها جلوگیری نمایید.  
  • هیچگاه خودتان برای عایق بندی و تنظیم شیشه اقدام نکنید، زیرا هنگام انجام این کار احتمال بروز خطا و آسیب دیدگی شیشه دوجداره وجود دارد و ممکن است شیشه و پروفیل ها شکسته شود.
  • هنگام وقوع بادهای شدید حتما درب پنجره را به طور کامل ببندید، زیرا این کار از آسیب دیدگی لوله ها پیشگیری می کند.

کلام آخر

پنجره دوجداره یکی از استانداردترین مدل پنجره ها برای ساختمان های مسکونی و بازسازی شده است که به خوبی از اتلاف انرژی جلوگیری می کند. برای این که همیشه از این ویژگی پنجره بهره مند باشید بسیار ضروری است هر چند وقت یکبار برای آب بندی و عایق بندی آن اقدام کنید. عایق بندی پنجره های دوجداره موجب می شود همیشه خاصیت خود را حفظ کنند و شما نیز شرایط ایده آل و دمای دل انگیز خانه لذت ببرید.