نمای ترکیبی آجر و چوب + ویژگی های آن

نمای ترکیبی آجر و چوب + ویژگی های آن

خیلی ها با شنیدن نمای آجر یاد خانه های قدیمی می افتند. در حالی که طرح های جدیدی برای اجرای این متریال روی کار آمده است که جذابیت فوق العاده ای به نمای ساختمان می بخشد. یکی از خاص ترین پیشنهادها، نمای ترکیبی آجر و چوب است که متریال چوبی موجب زنده نگهداشتن نما می شود و بر کاهش هزینه ها موثر است.

معمولا نماهای ترکیبی برای طراحی خانه های مدرن بهترین انتخاب هستند که امروزه نمونه های جذاب و چشمگیری از آن برای انواع ساختمان های مسکونی، اداری و تجاری مشاهده می کنیم. در این مقاله به شما خواهیم گفت ” نمای ترکیبی آجر و چوب + ویژگی های آن” و در ادامه با مزیت های آن آشنا خواهیم شد.

آشنایی با نمای ترکیبی آجر و چوب

نمای چوبی یکی از محبوب ترین نماهای مدرن است که از چوب های فرآوری شده مقاوم اجرا می شود. این مدل سبک با دیگر متریال ها مانند سنگ و آجر قابل ترکیب است و زیبایی طبیعی خاصی به نما می بخشد. برای خرید آجر نما نیز می توان از انواع آجرها استفاده کرد که مدل های یکدست و زیبا مانند آجر لفتون موجب منحصر به فرد و شیک شدن ساختمان می شود.

آشنایی با نمای ترکیبی آجر و چوب

امروزه نمای بیرون ساختمان ها بسیار مهم است و بیشتر صاحبان به دنبال ایده هایی هستند که با گذشت زمان دچار تغییر نشوند و همیشه زیبا به نظر رسند. متریال چوب همیشه پرطرفدار است و رنگ های متنوع آن، حق انتخاب را به تمام سلیقه ها هدیه می دهد. آجر نیز همین طور. اگر نگاهی به طرح های مختلف آجر نما انداخته باشید، بی تردید از تنوع رنگ و طرح های آن شگفت زده شده اید؛ از آجر شاموتی گرفته تا مدل های سفالی که هر کدام دارای ویژگی ها و مزایای مختلفی هستند.

ویژگی استفاده از متریال چوب در نمای ساختمان

هر نمایی آنچه درون سازه است را بازتاب می کند. پس اجرای استاندارد و اصولی آن بسیار مهم است و باید از متریال های باکیفیت و خاصی برای آن استفاده شود. طراحان با تجربه روی این موضوع بسیار واقف هستند و دوست دارند هر بیننده ای با مشاهده ساختمان از زیبایی طراحی لذت ببرند و سازه مورد توجه همگان قرار گیرد. متریال چوب یکی از قدیمی ترین و در عین حال، جذاب ترین متریال ها برای ساخت و ساز است که ظاهر متفاوت و شکیلی به ساختمان می بخشد. از ویژگی های مهم چوب مقاومت بالای آن در برابر عوامل مختلف می توان اشاره کرد و تنوع طرح و رنگ آن، دست طراحان را بسیار باز کرده کرده است.

? بیشتر بدانید: نمای آجری بهتر است یا چوبی؟?

ویژگی استفاده از متریال آجر در نمای ساختمان

آجر نما سالیان طولانی است که در نما و ساخت و سازها استفاده می شوند و به دلیل دوام، استحکام و نگهداری آسان ارزش فوق العاده ای به کل ساختمان می بخشد. جالب است بدانید برخی از آجرها مانند آجر سه گل همزمان برای نما داخلی و هم برای خارج سازه استفاده می شوند و کاربرد فراوانی دارند. اگرچه نصب آجر هزینه بر است و نسبت به دیگر متریال ها گران به نظر می رسد، اما حفاظت از خانه در برابر عوامل محیطی را دوچندان می کند. حتی برخی آجرها مانند آجر انگلیسی ذاتا نسوز هستند و از مرغوب ترین خاک ها تهیه می شوند.

ویژگی استفاده از متریال آجر در نمای ساختمان

چرا ترکیب نمای چوب و آجر طرفداران زیادی دارد؟

ترکیب این دو با مزایای بی نظیر، موجب شده است خیلی ها برای اجرای آن علاقه مند شوند. البته همه آجرها مناسب نما نیستند و باید بدانید کدامشان ظاهر مناسبی برای این کار دارند. یکی از آجرهای پرکاربرد، آجر ده سوراخ است که در کنار مناسب بودن برای دیوارکشی های ساختمانی و سوله ها، برای نمای ساختمان نیز محبوب هستند. در حالی که آجر سفال بیشتر برای تیغه کشی های ساختمانی کاربرد دارند و از نظر ظاهری چندان مناسب نخواهد بود. با ترکیب آجر مقاوم با چوب ویژگی های مهمی مانند قابلیت پاکسازی هوا، مقاوم در برابر عوامل خارجی، عایق بندی مناسب و … به نما اضافه می شود. آجر نیز به دلیل استحکام عالی در برابر آتش سوزی، زیبایی چشم نواز، تنوع در چیدمان و امکان اجرای سبک های مختلف جایگاه همیشگی در نما داخلی و خارجی دارد.

دکوراسیون داخلی منزل با ترکیب نما چوب و آجر

آجر و چوب بافت مناسبی در کنار یکدیگر ایجاد می کنند و بهترین روش برای ایجاد کنتراست رنگی است. طراحان از این ایده برای خلق طرح های منحصر به فردشان استفاده و نمایی گرم و دلنشینی ایجاد می کنند. با ایجاد نمایی متفاوت در دل فضایی یکدست موجب برجسته سازی طرح های خلاقانه می شود و همین موضوع باعث شده است آجر و چوب هم برای نمای داخلی و هم برای نمای خارجی مورد استقبال قرار گیرد.
هر دو متریال های چوب و آجر نشانه ای از طبیعت هستند و برای طراحی قسمت هایی همچون ورودی خانه، نقطه کانونی و … بهترین انتخاب است. اجرای اصولی و زیبای آن بی تردید توجه هر بیننده ای را هنگام ورود جلب می کند. اگرچه قیمت آجر گران است، اما با انتخاب چوب کمی از هزینه ها کاسته می شود.

? بیشتر بدانید: نمای مدرن یا سنتی؛ ۶ تفاوت مهم آنها کدام است؟ ?

دکوراسیون داخلی منزل با ترکیب نما چوب و آجر

نتیجه گیری

نمای ترکیبی آجر و چوب ترکیبی عالی برای ایده های خاص است که تصاویر بی نظیر داخل خانه ایجاد می کند و نسبت به نمای آجری کاربرد بیشتری دارد. همچنین مورد پسند خیلی هاست.

اصفهان آجر یکی از مجموعه های معتبر برای خرید آجر نماست که محصولات مختلفی ارائه می دهند و در عین حال، مناسب ترین قیمت را در نظر می گیرد. مخاطبین اصفهان آجر همیشه رضایت کاملی نسبت به انواع آجر دارند و با خیال آسوده خرید خود را انجام می دهند. زیرا این مجموعه سالیان بسیاری است که در این زمینه فعالیت می کند و کیفیت آجر و رضایت مخاطبین را اولویت اصلی خود قرار داده است.

? سوالات متداول ?

ترکیب چوب و آجر برای نمای ساختمان مناسب تر است یا دکوراسیون داخلی؟

این ایده برای هر دو نماها کاربرد دارد و سبک خاصی از طراحی را رونمایی می کند

آیا امکان ترکیب نمای چوب و آجر با دیگر متریال ها وجود دارد؟

بله، امروزه نماهای ترکیبی بسیار مد شده است و خیلی ها از متریال های مختلفی مانند آجر، چوب و کامپوزیت در کنار یکدیگر برای خلق طرح های جدید استفاده می کنند.

مزایای نمای ترکیبی آجر و چوب چیست؟

با ترکیب کردن متریال های مختلف هزینه ها کاهش پیدا می کند و سرعت اجرایی بیشتر می شود. همچنین حرفه ای بودن دیزاین را نشان می دهد.

قیمت نمای ترکیبی آجر و چوب چقدر است؟

قیمت این ایده به عوامل مختلفی مانند قیمت آجر، ابعاد نما، قیمت چوب و هزینه های اجرایی بستگی دارد. هر چه تمیزی کار بیشتر باشد، قیمت نهایی بیشتر خواهد بود.