بازسازی خانه با آجر دکوراتیو

بازسازی خانه با آجر دکوراتیو

زمانی که برای بهبود شکل ظاهری و کیفیت و ماندگاری ساختمان دست به پروژه بازسازی می زنید یکی از متریال پرکاربرد برای شما استفاده از انواع آجر مانند آجر نما است. در صورتی که بخواهید در بازسازی علاوه بر بخش های بیرونی، بخش داخلی ساختمان را نیز دستخوش تغییرات در روند بازسازی قرار دهید می توانید از این متریال نیز استفاده کنید. “بازسازی خانه با آجر دکوراتیو” به عنوان یکی از موارد اصلی می تواند نتیجه زیبا و رضایت بخشی را برای شما به همراه خواهد داشت. در این مقاله به شما خواهیم گفت ” بازسازی خانه با آجر دکوراتیو” و در ادامه با مزیت‌های آن آشنا خواهیم شد.

بازسازی خانه

زمانی که شما برای بازسازی ساختمان خود اقدام می کنید، در واقع می خواهید بنای قبلی را بدون تخریب کامل به شکلی زیباتر و مستحکم تبدیل کنید. به این معنی که تمامی تغییرات جدید روی سازه قبلی انجام می شود. این تغییرات می تواند در بخش داخلی و خارجی ساختمان انجام شود. برای چنین پروژه ای خرید آجر امری ضروری است. چرا که برای زیرسازی ها و حتی نمای داخلی و خارجی می توان به راحتی از این متریال به راحتی استفاده کرد. بازسازی یکی از پروژه هایی است که در صنعت ساختمان توجه زیادی به آن می شود، چرا که با کمترین هزینه ها می توان ساختمان را به شکلی دلخواه تبدیل کرد.
اینکه بازسازی در چه ابعادی باشد کاملا بستگی به موارد زیر دارد:

  • فرم و ابعاد ساختمان
  • میزان فرسودگی و خرابی زیرساخت ها
  • طراحی جدید برای نمای داخلی و خارجی ساختمان
  • طراحی دکوراسیون داخلی

به تناسب برنامه ریزی های صورت گرفته برای بازسازی ساختمان می توان از متریال مختلفی استفاده کرد. اینکه برای کدام بخش ها نیازمند آجر هستید می توانید از انواع آجر مانند آجر انگلیسی، دکوراتیو، نسوز و…. استفاده کنید. به طور کلی از آجر برای شومینه، دیوار تلویزیون یا دیوارهای جداکننده استفاده زیادی می شود.

? بیشتر بدانید: بازسازی نمای آجری قدیمی + مراحل آن?

بازسازی خانه

آجر دکوراتیو در بازسازی خانه

همانطور که پیشتر گفته شد شما می توانید از انواع آجر مانند آجر نسوز در بخش های مختلف بازسازی ساختمان مانند شومینه و… استفاده کرد. اما آجرهای دکوراتیو یکی از پرکاربردترین آجرها در بازسازی ساختمان به ویژه در بخش های داخلی به شمار می آید.
دلیل پرطرفدار بودن آجرهای دکوراتیو نیز به دلیل خاکی است که در تولید آن استفاده شده است. خاک مورد استفاده در آجر دکوراتیو از نوع چینی است که به دلیل ریز بودن ذرات آن دارای استحکام و تراکم زیادی می باشد.

البته از این آجر در بخش های خارجی ساختمان نیز می توان استفاده کرد. دلیل این موضوع نیز ویژگی هایی است که این نوع آجر دارا می باشد:

  • مقاومت بسیار بالا در برابر شرایط جوی و مجاورت مستقیم نور خورشید
  • مقاوم در برابر بارندگی و یخبندان
  • عایق مناسب انری
  • کاهش هزینه های نصب
  • وزن کم و حمل و نقل آسان
  • کاهش هزینه ها
  • نصب آسان

آجر دکوراتیو در بازسازی خانه

کاربرد آجر دکوراتیو در نمای داخلی خانه

همانطور که می توان از آجرهای دکوراتیو در بازسازی ساختمان استفاده کرد از انواع دیگر آجر مانند آجر شاموتی نیز می توان استفاده کرد. اما بنا به مزیت هایی که برای آجر دکوراتیو برشمردیم این آجر طرفدار بیشتری دارد. یکی از کاربردهای آن در نمای داخلی ساختمان است. اینکه ابعاد بازسازی چقدر است کاملا بستگی به میزان فرسودگی ها و البته بودجه ای دارد که شما برای بازسازی در نظر گرفته اید. شما می توانید از آجرهای دکوراتیو در بخش های داخلی ساختمان استفاده کنید، این انتخاب علاوه بر زیبایی ظاهری تا حد زیادی باعث کاهش هزینه های بازسازی ساختمان نیز می شود. از این آجرها می توان در موارد زیر استفاده کرد:

  • ساخت شومینه: شما می توانید از انواع آجرهای دکوراتیو برای ساخت شومینه استفاده کنید. این انتخاب می تواند بهترین گزینه به جای شوفاژ و بخاری باشد. علاوه بر اینکه زیبایی خیره کننده ای نیز در نمای داخلی ساختمان و فضای پذیرایی ایجاد می کند. این آجرها می تواند علاوه بر زیبایی نقش عایق حرارتی ایفا کند و مانع از هدررفت انرژی شود.
  • تی وی روم یا تی وی وال: گزینه دیگری که می توانید از آجر برای نمای داخلی ساختمان استفاده کنید، دیوار یا اتاق تلویزیون است. رنگ زیبای این آجرها پشت تلویزیون زیبای فضای داخلی ساختمان را دوچندان می کند. علاوه بر اینکه می توانید برای کاهش هزینه ها و تسریع روند پروژه از چسب آجر استفاده کنید.
  • سرویس بهداشتی و حمام: علاوه بر موارد گفته شده شما می توانید از آجرهای دکوراتیو برای داخل حمام و سرویس بهداشتی و زیبایی آن استفاده کنید. آجرها مقاومت بالایی در برابر رطوبت دارند از همین رو می تواند انتخاب مناسب و متفاوتی برای دکوراسیون نمای داخلی ساختمان باشد.
  • پذیرایی و اتاق نشیمن: شما همچنین می توانید از آجر دکوراتیو برای نمای داخلی اتاق نشیمن و پذیرایی استفاده کنید. برای این منظور می توانید یکی از دیوارها را با آجر دکور کنید، این رنگ طبیعی می تواند تا حد زیادی فضای داخلی ساختمان را متفاوت و جذاب کند.

? بیشتر بدانید: انواع سنگ ساختمانی، بررسی کاربرد و معرفی محبوب ترین آنها?

کاربرد آجر دکوراتیو در نمای داخلی خانه

نکاتی مهم در اجرای بازسازی داخلی خانه با آجر دکوراتیو

زمانی که می خواهید از آجر دکوراتیو برای بازسازی داخلی ساختمان استفاده کنید، لازم است نکات زیر را به دقت مورد توجه قرار دهید:

  • آماده کردن تمامی ابزار و لوازم مورد نظر: وقتی می خواهید از آجر برای نمای داخلی استفاده کنید لازم است تمامی لوازم اعم از درگیر، گچ، ملات یا چسب آجر و…. را در دسترس خود قرار دهید تا در حین کار با مشکل مواجه نشوید.
  • زیرسازی محل نصب آجر: هر سطحی که قرار است آجر روی آن نصب شود باید به خوبی از هر نوع آلودگی و گرد و غباری تمیز شود تا ناهمواری و آلودگی ها باعث مشکل در چسبندگی و ایجاد زیبایی آن در پایان کار نشود.
  • نصب با دقت آجرها: هر سطحی که قرار است آجر روی آن قرار گیرد را پس از تمیز کردن اندازه گیری و آجرها را با دقت در کنار هم بچینید. اگر از چسب برای نصب آجرها استفاده میکنید حتما به اندازه کافی از چسب روی آجر بمالید که بتواند محکم در محل خود نصب شود. برای شروع هم بهتر است از بخش های پایینی دیوار اقدام به نصب آجرها کنید.
  • استفاده از دوغاب روی آجرها: در پایان کار حتما از دوغاب استفاده کنید. این کار علاوه بر استحکام آجرها روی هم، مانع از نفوذ آلودگی به آجرها می شود. علاوه بر اینکه مقاومت آجر ها در برابر ضربه و رطوبت بیشتر می شود.
  • درزگیری آجرها: این مرحله اهمیت زیادی دارد تا نتیجه کار زیبا باشد.

علاوه بر موارد گفته شد لازم است نکات زیر را به شکل ویژه مورد توجه قرار دهید:

  • عدم آغشته کردن دیوار به ملات: هیچوقت تمام دیوار را با ملات یا چسب آلوده نکنید، چرا که به سرعت قدرت چسبندگی این مواد به دلیل مجاورت با هوا کاهش پیدا می کند. از همین رو ملات یا چسب را برای هر آجر به نوبت و تک به تک استفاده کنید.
  • عدم استفاده از چسب یا ملات زیاد: این تصور که ملات بیشتر می تواند استحکام و قدرت آجرها را بیشتر کند اشتباه است، علاوه بر اینکه حتی تاثیر منفی بر زیبایی نهایی کار نیز دارد. این کار ممکن است باعث لغزندگی آجر در محل خود شود.
  • مشخص کردن طرح پیش از اجرا: زمانی که می خواهید آجرها را در محل خود نصب کنید از قبل طراحی لازم انجام شود. شما نمی توانید در حین کار تصمیم بگیرید که چه طرحی اجرایی شود.

نکاتی مهم در اجرای بازسازی داخلی خانه با آجر دکوراتیو

نتیجه گیری

انتخاب متریال مناسب به ویژه آجر برای بازسازی ساختمان یکی از دغدغه های مهمی است که افراد با ان مواجه هستند. در این راستا قطعا انتخاب بهترین مصالح و متریال اهمیت زیادی دارد. از آنجا که آجر یکی از مهمترین و اصلی ترین مصالح در زمان بازسازی است به ویژه آجرهای دکوراتیو که به وفور در بخش های داخلی و خارجی ساختمان استفاده می شود، خرید آن از شرکت های معتبر و خوشنام اهمیت زیادی دارد.

شرکت تولیدی اصفهان آجر یکی از تولیدکنندگان و عرضه کنندگان با سابقه آجر در کشور است که شما می توانید با اطمینان خاطر، محصولات مورد نظر خود را به صورت حضوری و آنلاین خریداری کنید. در این راستا می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و نیز دریافت مشاوره با کارشناسان این شرکت تماس بگیرید.

 

? سوالات متداول ?

مهمترین نکات در استفاده از آجر دکوراتیو برای بازسازی ساختمان چیست؟

عدم آغشته کردن دیوار به ملات، عدم استفاده از چسب یا ملات زیادو مشخص کردن طرح پیش از اجرا.

مهمترین کاربردهای آجر دکوراتیو در بخش داخلی ساختمان چیست؟

پذیرایی، تی وی روم یا دیوار تلویزیون، سرویس بهداشتی و حمام و ساخت شومینه.

ویژگی های آجر دکوراتیو چیست؟

مقاومت بسیار بالا در برابر شرایط جوی و مجاورت مستقیم نور خورشید مقاوم در برابر بارندگی و یخبندان عایق مناسب انری کاهش هزینه های نصب وزن کم و حمل و نقل آسان کاهش هزینه ها نصب آسان