روش اجرایی آجر نما برای دور پنجره

روش اجرایی آجر نما برای دور پنجره

اگر بخواهید از آجر نما برای نمای ساختمان استفاده کنید، یک نکته مهم را باید مورد توجه قرار دهید. اینکه روش اجرایی آجر نما برای دور پنجره با سایر قسمت ها تفاوت دارد. این تفاوت باعث زیباتر شدن نمای آجری دیوار می شود. شما می توانید از هر نوع آجری مثل آجر نسوز برای دور پنجره استفاده کنید. این موضوع به طرح دور پنجره و سلیقه شما بستگی دارد. در این مقاله درباره مزایای و روش اجرایی آجر نما برای دور پنجره بیشتر خواهیم گفت.

چرا از آجر نما برای دور پنجره استفاده کنیم؟

پیش از آنکه بخواهیم درباره روش اجرایی آجر نما برای دور پنجره سخن بگوییم، اول باید توضیحاتی درباره چرایی این موضوع بپردازیم. پنجره علاوه بر ورود نور طبیعی به ساختمان بر زیبایی و جلوه بصری ساختمان تاثیر زیادی دارد. با این پیش فرض می توان با اقداماتی مانند استفاده از انواع خاص آجر دکوراتیو در نماهای آجری یا تلفیقی برای دور پنجره این زیبایی را دوچندان کرد. علاوه بر بحث زیبایی شناسی استفاده از آجر مزیت های زیادی نیز مانند صرفه جویی در انرژی و نیز مقاومت ساختمان برخوردار است که در ادامه به طور کامل به آن خواهیم پرداخت.

چرا از آجر نما برای دور پنجره استفاده کنیم؟

? پیشنهاد ویژه: هره چینی آجر چیست ؟?

مزایای استفاده از آجر نما برای دور پنجره

اینکه بخواهید از چه نوع آجری و با چه روش های اجرایی آجرنما برای دور پنجره استفاده می کنید، مهم است که بدانید این اقدام چه مزیت هایی به همراه خواهد داشت. پس از آن می توانید بهترین نوع آجر و با کیفیت ترین آن اعم از آجر انگلیسی یا هر نوع دیگری را مورد استفاده قرار دهید.

از مهمترین مزیت هایی که می توان برای آجر نمای دور پنجره برشمرد عبارت است از:

ایجاد جلوه بصری زیبا: همین مزیت را می توان اصلی ترین دلیلی انتخاب آجر برای نمای ساختمان و دور پنجره های آن دانست. زمانی که شما از الگو و طراحی های خاصی برای نمای آجری دور پنجره استفاده می کنید عمق و هویت زیبایی شناسی به ساختمان می بخشید که به طور مستقیم بر زیبایی بصری آن تاثیر می گذارد.

هزینه کم نگهداری و تعمیر: آجر شاموتی یا انواع دیگر آجر یکی از مصالح پرکاربرد در عین حال با قیمت مناسب است که بسیاری از مشتریان به دلیل همین مزیت طرفدار آن هستند. اگر از این متریال برای نمای ساختمان و دور پنجره استفاده کنید می توانید در هر زمان که نیاز بود با کمترین هزینه آن را تعمیر کنید. نگهداری آجر هم سخت نیست،فقط کافیست چند سال یکبار با ساده ترین روش ها شستشو شود.

صرفه جویی در انرژی: یکی از مهمترین مزیت های آجر، تاثیر عایق بودن بر انرژی است. آجر به دلیل نوع ساختاری که دارد مانند عایق انرژی و حتی عایق صوتی برای ساختمان است. در شرایطی که اتلاف انرژی از اطراف پنجره بیشتر است، استفاده از آجر مانع آن می شود.

افزایش ارزش ملک: از آنجا که آجر یکی از مصالح با دوام و ماندگار است از همین رو وقتی از آن برای نمای ساختمان و اطراف پنجره استفاده کنید طی سالها فرسودگی کمتری را شامل می شود. از همین رو ارزش ساختمان سالم مانده و مقاومت آن را در برابر شرایط جوی نامساعد و آب و هوایی افزایش می دهد.

انواع آجر نما برای دور پنجره

خرید آجر برای دور پنجره یکی از انتخاب های سخت است. زمانی که می خواهید از میان انواع آجر بهترین را انتخاب کنید باید گزینه های مختلفی را مدنظر قرار دهید. اینکه چه رنگ و طرحی را مدنظر دارید؟

انواع آجر نما برای دور پنجره

در حال حاضر آجرهای موجود در بازار که مناسب برای دور پنجره است، شامل موارد زیر می شود:

  • آجر شیل یا نسوز: یکی از پرطرفدارترین انواع آجر برای دور پنجره است که با استفاده از ان نمای ساختمان خود را به شکلی کلاسیک تبدیل می کنید. تنوع رنگی این آجر از قهوه ای تا قرمز و خاکستری یا حتی سیاه به شما کمک می کند تا دستتان برای انتخاب باز باشد. نمای ظاهری این آجرها ظاهری طبیعی دارد که برای هر بیننده ای چشم نواز و جذاب است.
  • آجر ده سوراخ لعابدار: نوع دیگری از آجر که برای دور پنجره مورد استفاده قرار می گیرد آجرها چند سوراخ لعابدار است که برای نمای ساختمان کاربرد دارد. آجر سه گل نیز می تواند در این دسته قرار گیرد. این آجرها یکی از گزینه های مناسب به جای آجر نسوز است که می توانید با هزینه ای کمتر و نصب آسانتر انتخاب کنید.

انتخاب رنگ مناسب آجرهای نما برای دور پنجره

رنگ اجرایی آجرنما برای دور پنجره نیز موضوع دیگری است که باید مورد توجه باشد. انتخاب رنگ مناسب در واقع بستگی به عوامل مختلفی دارد که در ادامه به مهمترین آن ها اشاره می شود:

انتخاب رنگ مناسب آجرهای نما برای دور پنجره

  • سبک معماری ساختمان: یکی از عوامل تاثیر گذار در انتخاب رنگ آجر برای دور پنجره سبک معماری کلی ساختمان است. اگر معماری و طراحی ساختمان کلاسیک است بهتر است از آجرهای قرمز یا قهوه ای استفاده شود. اگا برای خانه هایی با معماری مدرن رنگ های خاکستری و مشکی جذاب تر است.
  • تطابق با محیط اطراف: یکی از مهمترین فاکتورهای دیگر در انتخاب رنگ آجر در نظر گرفتن رنگ ها و معماری های اطراف ساختمان است. اگر ساختمان در محیط قدیمی و سنتی قرار گرفته این همخوانی می تواند نمای ساختمان را جذابتر کند. نمای بیرونی ساختمان در صورت همراهی با ساختمان ها و محیط اطراف زیباتر دیده می شود. اگر بخواهید تفاوت زیادی در نمای ساختمان خود ایجاد کنید، نمای آن نامرتب دیده می شود.
  • پالت رنگ: اگر می خواهید کار شما در انتخاب رنگ آجر راحت تر شود می توانید از پالت رنگ برای ایجاد طرح ها و رنگ های مکمل استفاده کنید. به این معنی که رنگ نمای ساختمان را در نظر بگیرید پس از آن از رنگ های مکمل برای انتخاب رنگ آجر دور پنجره استفاده کنید.
  • دریافت نمونه آجر رنگی: می توانید آجرهایی با رنگ های مختلف را تهیه کنید و سپس آن را با نمای ساختمان خود تست کنید، هر رنگی که برای شما جذاب تر بود خریداری کنید.

? پیشنهاد ویژه: نانو آجر چیست؛ انواع، ویژگی ها و کاربردهای آن ?

نحوه نصب و اجرای آجر نما برای دور پنجره

روش اجرایی آجر نما برای دور پنجره نیز باید به شکل استاندارد و درست انتخاب شود تا نتیجه نهایی رضایت بخش باشد. برای این منظور باید مراحل نصب و اجرا به شکل زیر دنبال شود:

  • اندازه گیری و برش آجر مطابق طرح و الگوی مورد نظر
  • آماده سازی سطح مورد نظر برای نصب آجر
  • آماده سازی ملات برای چسباندن آجر روی سطح مورد نظر
  • قرار دادن آجرها روی آجر و تراز و تنظیم کردن درست آن
  • در نظر گرفتن زمان مناسب برای خشک شدن آجرها در جای خود
  • استفاده از درزگیر برای ثابت نگه داشتن آجرها و تقویت آن ها برای مقاومت در برابر آسیب های محیطی یا ضربه

نحوه نصب و اجرای آجر نما برای دور پنجره

جمع بندی

از آنجا که استفاده از نمای آجری برای ساختمان ها یکی از پرطرفدارترین نماکاری ها به شمار می آید، استفاده از روش های اجرایی آجر نما برای دور پنجره نیز در این نوع نما اهمیت زیادی دارد. همخوانی و هماهنگی رنگ و ترکیب چیدمان آجرها با نمای کلی ساختمان اهمیت زیادی دارد. علاوه بر اینکه انتخاب آجر مناسب نیز بسیار مهم است. در صورتی که بخواهید از آجر برای دور پنجره ساختمان استفاده کنید نکات مهمی مانند رنگ، طرح، اندازه، الگوی مورد نظر و… را مدنظر قرار دهید. در نهایت بهترین و باکیفیت ترین آجر را برای این منظور انتخاب کنید.

شرکت پیشگامان آژمان تدبیر تولید کننده و عرضه کننده انواع آجر در کشور است که شرایط خرید و ثبت سفارش به صورت آنلاین را برای مشتریان خود فراهم کرده است. در صورت نیاز به دریافت مشاوره یا کسب اطلاعات بیشتر می توانید با کارشناسان این شرکت تماس بگیرید.

 

? سوالات متداول ?

بهترین آجر نما برای دور پنجره کدام است؟

آجر انواع مختلفی دارد که بسته به نوع طرح معماری کلی ساختمان و نیز سبک آن می توانید اقدام به خرید یکی از انواع آجر نسوز یا لعابدار کنید. این آجرها در رنگ های مختلفی در بازار عرضه می شوند که می توانید با روش های مختلفی در نهایت بهترین گزینه را انتخاب کنید.

مناسب ترین رنگ آجر برای طرح دور پنجره چه رنگی است؟

برای انتخاب رنگ آجر مورد نظر برای نمای دور پنجره می توانید از روش های مختلفی استفاده کنید. به طور مثال در نظر گرفتن سبک ساختمان اینکه مدرن است یا کلاسیک بسیار کمک کننده است. اگر معماری ساختمان کلاسیک باشد رنگ های قرمز و قهوه ای بسیار ایده آل است. اما اگر سبک طراحی ساختمان مدرن است، رنگ های خاکستری و مشکی گزینه های بهتری هستند. علاوه بر این می توانید طراحی و نمای کلی ساختمان های اطراف را نیز در انتخاب رنگ آجر در نظر بگیرید. تفاوت زیاد با ساختمان های اطراف می تواند نمای ساختمان شما را نامرتب و ناهنجار نشان دهد. استفاده از پالت رنگ یا خرید نمونه آجرهای رنگی نیز می تواند روش های موثری برای انتخاب رنگ آجر مناسب برای دور پنجره باشد.

نحوه نصب آجر به چه صورت است؟

به طور خلاصه برای نصب آجر باید مراحل زیر را انجام دهید: سایز کردن آجرها آماده سازی سطح مورد نظر قرار دادن ملات روی سطح نصب آجر روی ملات زمان مناسب برای خشک شدن آجر درزگیری آجرها برای افزایش استحکام و زیبایی