۷ مورد از مهم ترین نکات که باید در دکوراسیون اداری رعایت کنیم!

7 مورد از مهم ترین نکات که باید در دکوراسیون اداری رعایت کنیم!

اگر قصد تغییر دکوراسیون محل کار خود را دارید، به احتمال زیاد هنگام انتخاب طرح و سبک مناسب دچار مشکل می‌شوید. حتی اگر قصد ایجاد تغییرات جزیی را داشته باشید، به دلیل تنوع سبک و طرح، کماکان تصمیم گیری صحیح دشوار است. تغییر دکوراسیون اداری روشی عالی برای نوسازی تجارت بدون نیاز به تغییرات اساسی از جمله تغییر برند یا جابجایی است. با این وجود احساس «تازگی» را القا می‌کند. دوران استفاده از میزهای چوبی و صندلی‌های اداری آبی به سر آمده است. امروزه همه چیز درباره محیط‌های اداری خلاقانه و منحصر به فرد است. همه شرکت‌ها در صدد تشویق کارکنان خود برای گذراندن زمان بیشتر در محیط اداری هستند. از همین رو به ایجاد تغییرات در دکوراسیون اداری روی آورده‌اند.

مهم‌ترین نکات که باید در طراحی دکوراسیون اداری رعایت کنیم.

مهم‌ترین نکات که باید در طراحی دکوراسیون اداری رعایت کنیم.

۱. فضای دفتر را باز کنید.

بزرگ یا کوچک بودن محیط کار مهم نیست، همیشه می‌توانید با استفاده از یک طرح مناسب و باز از آن حداکثر استفاده را ببرید. پس حتی اگر لازم بود پارتیشن‌ها را بردارید یا چیدمان را از نو انجام دهید. با استفاده از چنین محیط کاری با چیدمان بازی، از فضا بیشترین استفاده را می‌برید و در اکثر اوقات باعث بزرگتر جلوه دادن فضا می‌شود. علاوه بر این فضای بیشتری برای همکاری کارکنان را به وجود می‌آورد.

این تغییر دکوراسیون اداری، باعث می‌شود مشاغل و کارمندانی که به فضا و آزادی بیشتری نیاز دارند، کارایی و بازده بهتری داشته باشند. می توانید با خرید آجر دکوراتیو و استفاده از آن در دکوراسیون، زیبایی بیشتری به محیط القا کنید.

۲. از نور طبیعی بیشتری استفاده کنید.

هیچ فضای کاری بهتر از یک محیط روشن و آرامش بخش نیست. بر اساس مطالعات نور طبیعی باعث شادی و بهره‌وری بیشتر کارمندان می‌شود. مطمئن شوید که در محیط کاری از حداکثر نور طبیعی استفاده می‌کنید. علاوه بر این، مهم است که محل کار در جایی باشد که کارمندان از گذراندن وقت خود در آنجا احساس خوشحالی و راحتی داشته باشند.

استفاده حداقلی از نورپردازی مصنوعی، باعث کاهش هزینه‌های انرژی در طولانی مدت می‌شود. بنابراین می‌توانید پول صرفه جویی شده را برای سایر وسایل محیط کار استفاده کنید.

۳. از پارتیشن‌های اداری شیشه‌ای استفاده کنید

یکی از بهترین راه‌ها برای به روز نگه داشتن دفاتر اداری با دنیای طراحی مدرن، استفاده بیشتر از شیشه است. بسیاری از دفاتر در سراسر جهان از این طرح استفاده کرده و متوجه شده‌اند که هرچه بیشتر از شیشه استفاده کنند بهتر است.

پارتیشن‌های شیشه‌ای ایده‌ای عالی برای دفاتر مدرنی هستند که می‌خواهند میزان نور طبیعی را به حداکثر برسانند و در عین حال فضای کاری باز‌تری ایجاد کرده و حریم خصوصی را نیز حفظ کنند. پارتیشن شیشه‌ای جایگزینی عالی برای دیوارها و درهای مستحکم است که تقسیم دفاتر و ایجاد فضای شخصی برای جلسات و … را در برمی‌گیرد. بهترین چیز در مورد پارتیشن‌های شیشه‌ای این است که در طراحی دفتر خللی ایجاد نمی‌کنند و در عوض می‌توان از آنها برای ارتقاء دفتر استفاده کرد.

۴. فضاهای جانبی ایجاد کنید

امروزه اکثر دفاتر مدرن چیزی فراتر از یک اتاق پر از میز و کامپیوتر هستند. کارفرمایان از این نیاز کارمندان خود خبر دارند که باید فرصتی به آن‌ها بدهند تا از محیط دفتر جدا شوند و در فضای متفاوتی افکار و ایده‌های خلاقانه به ذهن آن‌ها خطور کند. فضای جانبی فقط به معنای جایی برای ریلکس کردن و صرف ناهار نیست، در واقع می‌تواند به بهره‌وری فرد کمک کند.

نکته جالب توجه در مورد فضاهای جانبی، آزادی در طراحی آن‌ها است. نیازی نیست که فضا را به اندازه فضای اصلی دفتر رسمی طراحی کنید. می‌توانید فضا را تا حد ممکن جالب‌تر، مدرن‌تر و خلاقانه‌تر طراحی کنید.

۵. از میز و صندلی‌های انعطاف‌پذیر استفاده کنید

یک پژوهش ثابت کرده است که ساعت‌ها نشستن مداوم می‌تواند علت بسیاری از بیماری‌های رایج باشد. البته، کار در یک دفتر حدود ۵ تا ۹ ساعت، نشستن پشت میز به مدت طولانی فقط یک پیش‌بینی است. با این حال، بسیاری از مشاغل در تلاش برای مبارزه با این تهدید برای سلامتی و مراقبت از رفاه کارمندان خود، موارد بیشتری برای ایستاده کار کردن در محل را معرفی کرده‌اند.

در مشاغل سخت، بسیاری از کارمندان از استراحت اختصاص یافته به خود استفاده نمی‌کنند. بنابراین، میزهای انعطاف‌پذیر را در دفاتر قرار می‌دهند تا به کارمندان فرصت این را بدهند که به صورت ایستاده همچنان کار کنند.

۶. از عناصر مرتبط با برند خود در طراحی دفتر استفاده کنید

وقتی صحبت از تجارت به میان می‌آید، برندسازی مهم است. شما برای وب‌سایت، تبلیغات، محصولات و موارد دیگر برند‌سازی می‌کنید، پس چرا برای دفتر خود برندسازی نکنید؟ بسیاری از دفاتر مدرن از عناصر برند خود و همچنین از رنگ‌های اصلی برند در طراحی فضای کاری استفاده می‌کنند. برندسازی دفتر شما جذابیت بصری به آن می‌افزاید و می‌تواند برای ایجاد دیوارهای خاص و افزودن ویژگی‌های جذاب به دفتر بی‌نظیر باشد.

برندسازی در دفاتر اداری بسیار مهم است، اگرچه بسیاری از دفاتر اداری تمایلی به این کار ندارند. نباید از چاپ لوگو بر روی دیوار یا شیشه اجتناب کرد. لوگو منحصر به برند شماست و این شما هستید که می‌توانید هر کاری که می‌خواهید با آن انجام دهید.

۷. مبلمان باکیفیت و شیک تهیه کنید

مانند همه خریدها، اگر جنس ارزان بخرید، باید دو بار خرید کنید. بیشتر بودجه خود برای خرید مبلمان اداری با کیفیت استفاده کنید که مدت بیشتری دوام داشته باشد. مبلمان اداری به دلیل استفاده روزانه بعد از مدتی فرسوده و کهنه می‌شوند و این مبلمان چیزی نیست که بتوانید چند ماه یکبار آن‌ها را تعویض کنید.

تاثیر رنگ در دکوراسیون اداری

تاثیر رنگ در دکوراسیون اداری

شما می توانید دیوار های خود را با آجر ده سوراخ یا آجر سه گل بسازید و برای نقاشی ساختمان از رنگ های جذاب روی آن استفاده کنید. استفاده از روانشناسی در دکوراسیون اداری بر سلامت، کارایی و انرژی کارکنان تاثیر چشمگیری دارد. اگرچه تجربه و احساس دریافتی هر فردی از رنگ‌ها متفاوت و منحصر خودش است اما طبق تحقیقات برخی از رنگ‌ها بر روحیه و نحوه تعامل افراد در محیط کار تاثیر می‌گذارد.

در ادامه چند نمونه از نحوه تاثیر رنگ در محیط اداری را بیان می‌کنیم.

قرمز- هیجان

رنگ قرمز بیانگر هیجان و اشتیاق است و به دلیل ایجاد احساس جسارت و شهامت معروف است. در برخی فرهنگ‌ها قرمز را رنگ خوش شانسی می‌دانند.

زرد – خوش بینی

زرد رنگ خوش بینی است. رنگ زرد برای محیط‌هایی که به خلاقیت نیاز دارند بهترین گزینه است زیرا با افزایش انرژی، خلاقیت را نیز افزایش می‌دهد و در نتیجه خوش بینی و مثبت اندیشی را در محیط کار به وجود می‌آورد.

آبی – اعتماد

رنگ آبی نماد اعتماد است و به رنگ اعتماد و قدرت معروف است. رنگ آبی آرامش بخش است، باعث افزایش اعتماد و ارتباط می‌شود. در نتیجه بهره وری افزایش می‌یابد.

نارنجی – دوستانه

نارنجی رنگ دوستانه است که باعث ایجاد احساس نشاط و اعتماد به نفس می‌شود.

بنفش – خلاق

بنفش رنگ خلاقیت است و معمولا تخیل و خرد را به همراه دارد.

سبز – مسالمت آمیز

سبز رنگ آرامش است و رایج‌ترین ویژگی آن رشد و سلامت می‌باشد. استفاده از رنگ سبز در محیط‌هایی که کارکنان ساعت‌های طولانی را در آنجا سپری می‌کنند بسیار مناسب است زیرا اضطراب و خستگی چشم‌ها را کاهش می‌دهد و باعث احساس آرامش می‌شود.

خاکستری – تعادل

رنگ‌هایی که در طیف رنگی خاکستری قرار می‌گیرند به تعادل، بی طرفی و آرامش معروف هستند.

توجه کنید: استفاده از این رنگ‌ها به این معنی نیست که همه با دیدن آنها احساسات ذکر شده را تجربه خواهند کرد اما تحقیقات نشان داده است که اکثر افراد هنگام قرار گرفتن در محیط‌های رنگی، تحت تاثیر آن قرار می‌گیرند.

نورپردازی مناسب برای دکوراسیون اداری

نورپردازی مناسب برای دکوراسیون اداری

کیفیت نورپردازی در محیط‌های اداری باعث افزایش کارایی کارمندان می‌شود. از طرفی نورپردازی نامناسب انرژی را کاهش می‌دهد، باعث خستگی چشم و سردرد می‌شود و در نتیجه توانایی فرد در انجام کار را مختل می‌کند.

اگر نور طبیعی کافی ندارید، پس نورپردازی مناسب اهمیت بیشتری پیدا می‌کنند. بسیاری از دفاتر دارای فقط با چند لامپ معمولی محیط را نورپردازی می‌کنند اما این اشتباه است، منظور از نورپردازی فقط روشنایی و دیدن میز کار نیست.

در ادامه چند نکته مهم برای نورپردازی را ذکر می‌کنیم.

۱. از نور غیر مستقیم استفاده کنید.

از کار کردن زیر نور مستقیم لامپ‌های سقفی خودداری کنید. در جستجوی راهی باشید که نور را در همه محیط انتشار دهد. هدف این است که کل فضا را بدون استفاده از نورهای زننده تابش و بدون ایجاد سایه روشن کنید.

۲. با توجه به شغلتان نورپردازی کنید.

برای کارهای کامپیوتری، کاغذبازی و سایر کارهای این چنینی از منبع نور متمرکزی استفاده کنید. چراغ مطالعه قابل تنظیم نور را دقیقا در جایی که به آن نیاز دارید می‌تاباند. اگر دفتر شما دارای چند اتاق یا میز است ( مثلا میز کار برای رایانه و تلفن، محل بایگانی و میز برای بررسی عکس‌ها و …) برای هر کدام نورپردازی جداگانه‌ایی انجام دهید.

۳. سایه‌ها را از بین ببرید.

همیشه منبع نور را در نظر بگیرید. اگر نور از پشت سر بتابد، هنگام کار با کامپیوتر، نور به صفحه نمایش می‌تابد و مانع دید شما می‌شود. از طرفی باید مراقب سایه‌های ایجاد شده هنگام روشنایی باشید تا دامنه دید شما را محدود نکنند.

۴. از چند روش روشنایی استفاده کنید.

همانطور که گفتیم اکثر دفاتر اداری از نورپردازی محیطی که نور را در سراسر فضا پخش می‌کند و نورپردازی متمرکز استفاده می‌کنند. نورهای متمرکز توجه را به اشیاء یا سایر عناصر اتاق جلب می‌کنند در حالی که لامپ‌های تزئینی به جذابیت ظاهر دفتر می‌افزایند.

استفاده از آجر در دکوراسیون اداری

استفاده از آجر در دکوراسیون اداری

 

می دانیم که انواع آجر بسیار مختلف است. مثل آجر نسوز، آجر دکوراتیو، آجر سفال و … آجر یکی از قدیمی‌ترین مصالح ساختمانی و دکوراتیو زندگی مدرن است. برای افزودن حال و هوای کلاسیک به زندگی امروزی می‌توان از آجر در دکوراسیون اداری استفاده کرد. با استفاده از آجر می‌توانید به محل کار خود جلوه‌ایی نوستالژیک دهید و از مزایای آن بهره‌مند شوید. برخی از این مزایا عبارتند از:

اندازه و رنگ‌های بسیار متنوع
امکان اجرا طرح‌های گوناگون
سازگاری با انواع سبک‌ها
امکان استفاده از آجر به صورت ترکیبی

مبلمان مناسب برای اداره

مبلمان مناسب برای اداره-دکوراسیون اداری

مبلمان اداری با استفاده کم‌تر از فضا، آن را منظم و کارآمد نگه می‌دارد، حتی اگر فضای محدودی داشته باشید. وقتی فضای محدودی برای دفتر در اختیار دارید، خرید مبلمان اداری جمع و جور، محیط کاری جذاب و پرباری را ایجاد می‌کند. مبلمان اداری در انواع و طرح‌های مختلف موجود هستند، بنابراین مواردی را برای کمک به شما در انتخاب مبلمان مناسب اداره در ادامه خواهیم گفت.

میز کامپیوتر فشرده
میز چرخ‌دار برای پرینتر
قفسه‌های چند منظوره
صندلی‌های ارگونومیک برای پشت میز
میز مدیریت
میز کنفرانس

نتیجه گیری

ما یک سوم عمر خود را در محل کار می‌گذرانیم. از طرفی از ما انتظار می‌رود که بازده و خلاقیت داشته باشیم. طراحی و دکوراسیون محیط کار بر احساس، تفکر و خلق و خوی ما تاثیر دارد. از همین رو دکوراسیون داخلی محل کار از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. هنگام ایجاد یا تغییر دکوراسیون باید به عوامل زیادی از جمله رنگ، نورپردازی، انتخاب مبلمان مناسب و انتخاب سبک منحصر به فرد توجه کرد. ما در اصفهان آجر انواع آجرهای تزیینی در رنگ و طرح‌های متفاوت را ارائه می‌دهیم. پس اگر قصد دارید دکوراسیون محیط کار خود را بهبود بخشید و کارایی کارمندان را افزایش دهید، حتما استفاده از آجر را در برنامه خود قرار دهید.