حرفه ای ترین نکات برای نقاشی ساختمان در آب و هوای سرد

حرفه ای ترین نکات برای نقاشی ساختمان در آب و هوای سرد

هنگام ساخت و ساز ساختمان، علاوه بر مواد اولیه مثل آجر سفال و یا آجر دکوراتیو و یا حتی بتن،موارد دیگری نیز مورد نیاز است که تاثیری در پایه ساختمان ندارند اما در نمای آن بسیار تاثیر گذار هستند!

برای مثال، یکی از مهم ترین اقدامات بعد از ساختن ساختمان، نقاشی ساختمان است. اما این اقدام فقط برداشتن قلمو و کشیدن آن روی دیوار نیست و باید نکات تخصصی آن را بدانید! در ایم مقاله شما را با نکات نقاشی ساختمان در هوای سرد آشنا می کنیم.

اگر مجبور باشید که در هوای سرد اقدام به نقاشی ساختمان کنید باید حتماً با نکات نقاشی ساختمان در هوای سرد آشنایی داشته باشید. در غیر اینصورت نمی‌توان یک نتیجه خوب و مورد پسند برای نقاشی ساختمان خود داشته باشید به همین دلیل در این مقاله قصد داریم که در مورد نکات و تکنیک های نقاشی ساختمان در هوای سرد با شما صحبت کنیم.

بایدها و نبایدهای نقاشی ساختمان در هوای سرد

بایدها و نبایدهای نقاشی ساختمان در هوای سرد

بسیاری از سازندگان و بازسازی‌کنندگان منازل سعی می‌کنند قبل از پایین آمدن دما، تمام کارهای خود را انجام دهند، اما گاهی اوقات زمانبندی آنها درست نیست.

برای اهداف نقاشی ساختمان، هوای سرد به طور کلی به عنوان دمای زیر ۵۰ درجه فارنهایت تعریف می‌شود. اگر هیچ چاره‌ای بجز نقاشی ساختمان در آن دما ندارید، در صورتی که برخی از نکات تخصصی را دنبال کنید، می‌توانید این کار را به درستی انجام دهید.

به این موضوع توجه کنید که اگر نقاشی ساختمان شما در سال با رعایت نکات و تکنیک های مربوط به آن نباشد شما هیچ وقت نمی توانید یک نقاشی زیبا و قشنگ را برای ساختمان خود داشته باشید ممکن است مشکلات زیادی در مورد ترک برداشتن به رنگ قدرت چسبندگی رنگ و یکدست نبودن رنگ دیوار روبرو شویم.

سرما چه تأثیری بر نقاشی ساختمان می‌گذارد؟

سرما چه تأثیری بر نقاشی ساختمان می‌گذارد؟-نقاشی ساختمان

دمای زیر ۵۰ درجه فارنهایت (به طور معمول) می‌تواند تأثیرات منفی گوناگونی بر روی رنگ و کاربرد رنگ داشته باشد. رنگ‌های آلکیدی و روغنی با روغن و رزین ساخته می‌شوند که در دمای پایین چسبناک‌تر (غلیظ‌تر) می‌شوند.

این امر باعث می‌شود که رنگ به طور یکنواخت یا نرم به کار نرود. رنگ‌های پایه آب یا «لاتکس» با آب ساخته می‌شوند و بنابراین در هوای سرد مستعد یخ‌زدگی هستند. با مخلوط کردن یک ماده افزودنی رنگی حاوی ماده شیمیایی ضد یخ، می‌توانید مقاومت در برابر یخ ایجاد کنید.

رنگ‌های آلکیدی / روغن و پایه آب در یک محدوده دمایی خاص خشک می‌شوند و ممکن است در دمای زیر این محدوده به درستی خشک نشوند. این رنگ ها را می توانید بر روی انواع آجر ده سوراخ و یا آجر لفتون که با سیمان پوشیده شده است، بزنید.

مواد شیمیایی موجود در رنگ برای مخلوط شدن با یکدیگر به دمای مناسبی نیاز دارند. خشک شدن نادرست رنگ می‌تواند مشکلاتی را ایجاد کند، از جمله پوشش ضعیف، سرخ‌شدگی، پوست پوست شدن، حباب زدن، ترک خوردن، براقیت کم و عدم تناسب رنگ.

از همه مهمتر این موضوع است که در اکثر موارد دمای سطح مورد نظر از دمای محیط کمتر است. مثلا اگر دمای محیط ۲۰ درجه باشد دمای دیوارها یا سقف ۱۵ درجه است.

به همین دلیل باید حتما به دمای سطح مورد نظر توجه کنید. این نکته مهم را در نظر داشته باشید که اگر دمای سطح را در نظر نگیرید ممکن است عواقب زیادی را برای شما در پی داشته باشد.

آیا رنگی که از قبل منجمد شده قابل استفاده است؟

آیا رنگی که از قبل منجمد شده قابل استفاده است؟-نقاشی ساختمان

رنگ مبتنی بر آب که چندین دوره یخ‌زدایی و ذوب را پشت سر گذاشته ممکن است هنوز قابل استفاده باشد، اما نه همیشه. اگر رنگی که قبلاً یخ زده است، گلوله گلوله شده و با هم زدن به قوام یکدستی نمی‌رسد، دیگر قابل استفاده نیست.

این نشان می‌دهد که رنگ توانایی امولسیون خود را از دست داده و قادر به خشک شدن نیست. رنگ با پایه آب به دلیل محتوای آب در ۳۲ درجه فارنهایت منجمد می‌شود، در حالی که رنگ روغن در برابر انجماد بسیار مقاوم است.

اما تجربه نشان داده است که در اکثریت موارد رنگی که با آن جمع شده و دوباره ذوب شده را میتوان استفاده کرد در واقع اگر این سر و گرم شدن باعث فاسد نشدن رنگ نشده باشد می توان از آن استفاده کرد رنگی که فاسد شده باشد حالت یک دست ندارد.

البته این موضوع به نوع رنگ بستگی دارد مثلاً رنگ های آکریلیک یا لاتکس در دمایی در حدود ۳۰ درجه سانتیگراد خواهد شد این در صورتی است که رنگ هایی که پایه ۱۱ روغنی است رقابت بیشتری در مقابل منجمد شدن دارند.

? پیشنهاد ویژه: ترمیم بتن چه اهمیتی دارد؟ + بررسی نکات مهم آن ?

راه های رنگ‌آمیزی مجدد در آب و هوای سرد

راه های رنگ‌آمیزی مجدد در آب و هوای سرد-نقاشی ساختمان

هوای سرد باعث کُند شدن زمان خشک شدن رنگ‌های آلکیدی / روغنی و آب روی سیمان، بتن، آجر نسوز و … می‌شود. این یعنی زمان‌ رنگ‌آمیزی مجدد نیز افزایش می‌یابد. برای مثال، در دمای ایده‌آل ۷۵ درجه فارنهایت، معمولاً می‌توانید پس از چهار ساعت مجدداً رنگ‌آمیزی کنید.

اما وقتی درجه حرارت حدود ۵۰ درجه فارنهایت باشد، ممکن است مدت زمان رنگ‌آمیزی مجدد تا شش ساعت افزایش یابد. نقاشی در هوای سرد با استفاده از رنگ‌های آلکیدی یا روغنی به زمان بیشتری نیاز دارد.

در بعضی موارد، بیش از ۴۸ ساعت قبل از رنگ‌آمیزی مجدد زمان لازم است. برای پیشگیری از بروز مشکلات، همیشه توصیه‌های سازنده را در مورد زمان‌های رنگ‌آمیزی مجدد دنبال کنید.

توجه داشته باشید که نور مستقیم خورشید یا سایه باعث تغییر درجه حرارت سطح در مناطق مختلف در یک ساختار می‌شود. این عامل دیگری است که بر زمان خشک شدن و زمان رنگ‌آمیزی مجدد تأثیر می‌گذارد.

بهترین رنگ‌ها برای آب و هوای سرد

بهترین رنگ‌ها برای آب و هوای سرد-نقاشی ساختمان
بسیاری از تولیدکنندگان عمده‌ی رنگ، رنگ‌های خاصی را ارائه می‌دهند که برای هوای سرد فرموله شده‌اند. بیشتر آنها برای دمای کمتر از ۳۵ درجه فارنهایت درجه‌بندی شده‌اند. اگر پروژه شما باید در هوای سرد به اتمام برسد، بهتر است از یکی از این رنگ‌ها استفاده کنید.

رنگی که مخصوص دمای خشک شدن کمتر طراحی شده است نسبت به رنگ‌های استاندارد مخلوط با مواد افزودنی برای مقاومت در برابر یخ‌زدگی یا برای کاربرد راحت‌تر، قابل اطمینان‌تر است.

توجه داشته باشید که درجه حرارت باید برابر با حداقل دمای توصیه شده برای کل فرآیند خشک شدن باشد، نه فقط در حین رنگ‌آمیزی. اگر در آب و هوای ۴۵ درجه یک لایه رنگ تازه اضافه کنید، اما یک ساعت بعد هوا سردتر شود، ممکن است رنگ به درستی خشک نشود، حتی اگر در نهایت خشک شود.

از آنجا که در دمای پایین رنگ‌ها غلیظ‌تر هستند، بهتر است از قلم‌موهاب نسبتاً سفت با موهای نایلونی، پلی‌استر یا Chinex استفاده کنید که همگی با رنگ غلیظ‌تر به خوبی کار می‌کنند.

دمای سطح بیشترین اهمیت را در رنگ‌آمیزی دارد

دمای سطح بیشترین اهمیت را در رنگ‌آمیزی دارد-نقاشی ساختمان
حداقل دمای کاربرد مشخص شده برای رنگ شما می‌تواند نه تنها به دمای هوا بلکه با دمای سطح رنگ‌آمیزی شده نیز ارتباط داشته باشد. غالباً، سطح دیوار یا سقف نسبت به هوا سردتر است، خصوصاً اگر باد وجود داشته باشد.

اگر هوا ۵۵ درجه فارنهایت است، اما سطح دیواری که نقاشی می‌کنید فقط ۴۰ درجه فارنهایت است، پس به نظر می‌رسد که در آب و هوای ۴۰ درجه نقاشی می‌کنید.

متخصصان نقاشی ساختمان با استفاده از دماسنج‌های مادون قرمز، حدس و گمانِ نقاشی در دمای مشکوک را از بین می‌برند. این دماسنج‌ها یک پرتو مادون قرمز را برای اندازه‌گیری دمای سطح هر چیزی که شما به آن اشاره می‌کنید، ساطع می‌کنند. قیمت نسخه‌های ارزان می‌تواند زیر ۵۰ دلار باشد و سرمایه‌گذاری ارزشمندی برای مشاغل نقاشی ساختمان است.

همانطور که در بالاتر نیز در مورد آن صحبت کردیم دمای سطح موردنظر سردتر از دمای محیط است در اکثر مواقع دمای دیوارهای و سقف ساختمان کمتر از دمای محیط زیست به همین دلیل هر دمایی را که برای محیط محاسبه میکنید بهتر است چند درجه سردتر از آب را برای دیوارها و سقف در نظر بگیرید.

دماسنج های مخصوصی برای این کار تعبیه شده اند که اگر می خواهید که نقاشی ساختمان شما به صورت کاملا دقیق و استاندارد می شود بهتر است یا ۹۴ را تهیه کنید.

? پیشنهاد ویژه: معرفی بهترین ایده های استفاده از آجر نما داخل منزل ?

ردیابی هوا و خورشید

ردیابی هوا و خورشید-نقاشی ساختمان
قبل از شروع کار بر روی پروژه خود، پیشبینی‌های محلی را بررسی کنید و چند روز را پیدا کنید که دما به بالاترین حد خود رسیده و خورشید بیرون آمده باشد.

شما باید چند روز پشت سر هم را انتخاب کنید که در آن دما برای رنگ‌آمیزی به زیر مقدار حداقلی نرسد، زیرا همچنین باید زمان خشک شدن چندین لایه رنگ را در نظر بگیرید.

هر روکش رنگ را با توجه به زمان‌هایی که آفتاب به منطقه‌ای که شما نقاشی می‌کنید می‌تابد، برنامه‌ریزی کنید. نور مستقیم خورشید به سرعت دمای سطح اکثر مصالح ساختمانی را افزایش می‌دهد. در هوای گرم باید از نور خورشید خودداری کنید، اما در فصول سرد ترجیح داده می‌شود که در آفتاب مستقیم رنگ‌آمیزی کنید.

 

ایجاد حباب

ایجاد حباب-نقاشی ساختمان
یکی از راه‌های ایجاد درجه حرارت سرد، ایجاد حباب بر روی منطقه‌ای است که می‌خواهید نقاشی کنید. این کار را می‌توانید با استفاده از ورق‌های پلاستیکی ۴ تا ۶ میل که توسط چارچوبی در ابعاد ۲x4s، تیرهای دار یا داربست پشتیبانی می‌شود، انجام دهید.

ناحیه‌ای را که می‌خواهید رنگ‌آمیزی کنید کاملاً محصور کرده و با استفاده از بخاری دما را بین ۷۰ تا ۸۰ درجه فارنهایت افزایش دهید.

بخاطر داشته باشید که باید درجه حرارت داخل حباب را در تمام مدت زمان خشک شدن حفظ کنید. همچنین ایمن بودن و اطمینان از تهویه مناسب محل و مراقبت در هنگام کار با بخاری مهم است.

هشدار: بخارهای رنگ آلکیدی یا رنگ روغن قابل اشتعال است. اگر با یک رنگ روغن در حبابِ ساخته شده کار می‌کنید، از بخاری با شعله باز استفاده نکنید.