چسب آجر چیست؟ کاربرد، مزایا و انواع آن کدامند؟

چسب آجر چیست؟

از گذشته از ملات سیمان و ترکیبات دیگری برای قرار دادن آجر و چسباندن آن روی یکدیگر استفاده می شد. امروزه اما با پیشرفت تکنولوژی می توان با هزینه و نیز صرف زمان و انرژی کمتر اقدام به چسباندن آجر روی هم کرد. چسب آجر  از جمله متریالی است که امروزه برای تسریع پروژه های ساختمانی و نیز تمیزتر بودن کار مورد استفاده قرار می گیرد. چسب آجر  بر پایه مواد پلیمری این قابلیت را دارد که برای محیط هایی با آب و هوای مختلف مورد استفاده قرار گیرد.

چسب آجر چیست؟

بسیاری از مردم بر این باور هستند که برای چسباندن سیمان و سایر مصالح ساختمانی الزاما باید از ملات سیمان و مواد قوی این چنینی استفاده کرد. این در حالی است که تنها سیمان نیست که می تواند سنگ و آجر را محکم و مقاوم در جای خود قرار دهد. کاربرد متریالی مانند چسب هایی که با متریال خاص و تحت تکنولوژی به صورت کاملا مکانیزه تولید می شود کار را برای فعالان در حوزه ساخت و ساز تسهیل کرده است. کاهش هزینه ها و بالا رفتن سرعت پروژه از مهمترین انگیزه های پیمانکاران در این صنعت به شمار می آید. 

چسب آجر با ترکیبات پلیمری و بدون دخالت دست انسان به صورت کاملا مکانیزه تولید می شود. این مواد با قابلیت الاستیسیته بالا و نیز مقاومت زیاد در برابر نشست ساخختمان امروزه به مراتب طرفداران بیشتری در مقایسه با ملات سیمانی دارد. علاوه بر اینکه امروزه هزینه مصالح ساختمانی زیاد است و بسیاری از افراد برای تغییرات بازسازی توان هزینه کرد بالایی را ندارند. چسب آجر انتخاب مناسبی است که در کنار هزینه کم اجرای پروژه های نماکاری با آجر را بسیار تسهیل کرده است.

کم شدن زمان اجرای پروژه، استحکام بالای چسب در اتصال آجرها به هم، تمیز بودن محیط پروژه، بی نیاز بودن به آب، کاهش هزینه ها و نیز تسریع در اجرای پروژه از مهمترین ویژگی های این چسب ها به شمار می آید.


? مطالعه بیشتر: آجر عایق صدا چیست؟ ?


یکی از نکات مهم در استفاده از چسب آجر عدم محدودیت آن برای محیط های مختلف است. به طوری که به راحتی می توان از آن برای چسباندن آجر در مناطق مرطوب نیز به راحتی استفاده کرد و نگرانی از بابت استحکام آن نداشت.

خرید آجر به تنهایی کافی نیست در صورتی که بخواهید آجر را با ملات بهم بچسبانید و روی هم قرار دهید ممکن است هزینه زیادی به شما تحمیل کند. استفاده از چسب برای نقاط مختلف ساختمان هزینه و کار را برای شما آسان می کند.

کاربردهای آن

کاربرد چسب آجر

شاید برای شما جالب باشد که بدانید از این چسب  در چه مواردی استفاده می شود. از مهمترین موارد کاربرد این نوع چسب می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • قابل استفاده برای چسباندن آجر نما
  • استفاده برای فیکس کردن آجرهای نسوز
  • قابل استفاده برای نصب سنگ آنتیک نما
  • قابل استفاده برای همه نوع متریال نماکاری

مزایای آن

مزایای استفاده از چسب آجر

چسب آجر علاوه برای کاربران مزیت های زیادی به همراه دارد که مهمترین آن ها را می توان در قالب موارد زیر برشمرد:

  1. از متریال سیمان ارزان تر است
  2. فضای زیادی را برای  آماده سازی و استفاده اشغال نمی کند
  3. در مدت کوتاهی می توان آجر دکوراتیو و کاشی را نصب کرد
  4. کثیفی و پسماند ملات و سیمان را ندارد
  5. اجرای آن تمیز و بدون کثیف کاری است
  6. استفاده از آن آسان است
  7. کاهش هزینه ها را به همراه دارد (با حداقل نیرو، کمترین متریال و مدت کوتاهی آجرها نصب می شوند)
  8. ملات سبکی است و وزن زیادی به ساختمان تحمیل نمی کند
  9. نیازی به اضافه کاری مثل بندکشی یا آب پاشیدن برای سفت شدن ملات ندارد
  10. مقاومت و استحکام بسیار زیادی دارد
  11. به دلیل وجود مواد پلیمری در ترکیبات این چسب رطوبت را درون خود نگه می دارد
  12. به محض آماده سازی قدرت چسبندگی بالایی ایجاد می کند
  13. با کمترین میزان بیشترین بازدهی را دارد

انواع چسب آجر کدامند؟

چسب آجر انواع مختلفی دارد که براساس کاربری، هزینه و می توان اقدام به تهیه هر کدام از این موارد کرد:

۱- چسب آجر پودری

چسب آجر پودری

این چسب ها را غالبا به عنوان چسب سنگ و کاشی می شناسند. در این چسب مواد پلیمری با ترکیب مواد سیمانی استفاده شده است از همین رو می توان برای نصب انواع سنگ و کاشی و آجر برای دیواره ها و کف از نوع چسب پودری به کار برد. این چسب های برای محیط های مرطوب مثل استخر نیز کاربرد دارد. این چسب با آب ترکیب و به شکل خمیر منعطف مورد استفاده قرار می گیرد.

۲- چسب آجر خمیری

چسب های خمیری انواع دیگری از چسب آجر است که متریال سازنده آن پودرهای معدنی، مواد غلظت دهنده و نیز رزین های آکریلیکی است که در مقایسه با انواع دیگر چسب گرانتر است. برای چسباندن سنگ آنتیک و محیط هایی که با آتش و حرارت مستقیم

۳- چسب آجر نما نسوز

این چسب ها در واقع ملات پیش ساخته ای است که برای اتصال آجر نسوز مورد استفاده قرار می گیرد. دانه بندی این چسب ها کاملا مشخص است و عمدتا برای مرمت لایه های آجر نسوز یا اتصال آجر برای سازه های جدید قابل استفاده است. از مهمترین ویژگی های این چسب می توان به مرطوب بودن، غیر آلی بودن متریال چسب، مقاومت دمایی بالا، استحکام دی الکتریک، مقاومت در برابر خورندگی گازهای داغ، مقاومت در برابر فلزات غیرآهنی و نیز مقاومت در برابر شعله مستقیم اشاره کرد.

۴- چسب آجر تک جزئی

این چسب آجرها بر پایه رزین فعال است که عمدتا از این نوع در داخل و خارج ساختمان برای سطوح افقی و عمودی استفاده می شود. کاشی، سرامیک، پرسلان، آجر، سنگ، و… از جمله موادی است که می توان با چسب تک جزئی به هم متصل کرد.

۵- چسب آجر دو جزئی

این آجر نیز در پایه از رزین فعال است. از این نوع چسب برای محیط های مرطوب مثل استخرها، سرویس های بهداشتی، پشت بام و هر سطحی که رطوبت و تماس دائمی با آب دارد می توان استفاده کرد. علاوه بر این می توان برای محیط های پرتردد مثل بیمارستان ها، مراکز تجاری، باشگاه های ورزشی و نیز اتصال انواع کاشی های بزرگ نیز از این نوع چسب ها استفاده کرد.

از کجا تهیه کنیم؟

چسب آجر را از کجا تهیه کنیم؟

استفاده از چسب آجر برای سازه های مختلف این سوال را حتما برای شما ایجاد می کند که چسب مناسب و  مرغوب را از کجا تهیه کنیم. همانطور که برای خرید آجر با کاربری های مختلف حساسیت زیادی به خرج می دهید تهیه چسب مرغوب نیز از  اهمیت بالایی برخوردار است. برای این منظور لازم خرید خود را از شرکت های تولیدکننده و عرضه کننده معتبر انجام دهید تا با مناسب ترین هزینه بهترین متریال را دریافت کنید.

شرکت پیشگامان آژمان تدبیر که در میان تولیدکنندگان با نام اصفهان آجر شناخته می شود از شرکت های معتبر و باسابقه در کشور است که تولیدکننده و عرضه کننده انواع آجر و چسب برای پروژه های بزرگ و مطرح ملی است. این شرکت امکان خرید آنلاین را برای مشتریان خود فراهم کرده است. شما می توانید برای استعلام قیمت و خرید آجر و چسب با کارشناسان این شرکت به شماره ۰۹۱۳۴۶۰۴۰۴۹ تماس بگیرید.

اطمینان از خرید با تضمین قیمت  و سلامت کالا و نیز تعهد برای تحویل و ارسال سریع سفارشان به اقصی نقاط کشور از جمله مواردی است که شرکت پیشگامان آژمان تدبیر برای مشتریان خود در نظر گرفته است.