۷ ایده جذاب برای طراحی دیوار آجری در حمام

7 ایده جذاب برای طراحی دیوار آجری در حمام

امروزه برخلاف گذشته دیزاین داخلی و خارجی خانه ها برای ساکنان آن اهمیت زیادی دارد. استفاده از انواع آجر نما نیز از جمله مواردی است که از نگاه معماران احساس گرمی و آرامش را به محیط می دهد. دیوار آجری حمام یکی از انواع کاربردهای آجر در نمای داخلی ساختمان است. دیوار آجری حمام را تلفیقی از مدرنیته و طرح های کلاسیک می دانند، از همین رو در این مطلب ۷ ایده جذاب را برای طراحی این نوع دیوار پیشنهاد می کنیم.

چرا از دیوار آجری در حمام استفاده کنیم؟

چرا از دیوار آجری در حمام استفاده کنیم؟

در شرایطی که استفاده از متریال مختلف برای طراحی داخل حمام تکراری شده، انتخاب آجر را می توان یک انتخاب جسورانه و جذاب دانست. رنگ بندی آجر و جنس آجرهای موجود در بازار به گونه ای است که می توان با خیال راحت در طراحی دیوار آجری حمام از آن استفاده کرد.

آجر دکوراتیو از جمله آجرهای نسوز است که میتوانید در محیط مرطوب حمام به راحتی استفاده کنید. بدون اینکه در طولانی مدت دچار تغییر رنگ یا شوره شود. استفاده از آجر برای دکور حمام و حتی سایر بخش های منزل مزیت های زیادی به همراه دارد. از جمله:

۱. ماندگاری و دوام زیاد آجر

این موضوع به ویژه در محیط حمام و سرویس بهداشتی مرطوب است از سایر مصالحی که مثل آجر احساس گرمی به خانه می دهد بیشتر است. به طور مثال چوب و مصنوعات چوبی در این محیط ها دوام زیادی ندارد. اما آجر تا سالیان سال بدون هیچ آسیبی زیبایی اولیه خود را حفظ می کند. علاوه بر اینکه در صورت هرگونه آسیبی به راحتی می توان آن را مرمت کرد.


? حتما بخوانید: آجر عایق صدا چیست؟ ?


۲. مقاومت گرمایی بالای آجر

آجر این قابلیت را دارد که در دماهای بسیار گرم و در مجاورت حرارت خراب نشود و بدون آسیب بماند. در حمام این گرما در کنار رطوبت می تواند برای بسیاری از مصالح آسیب زا باشد اما آجر مقاومت و استحکام بالایی در این شرایط دارد.

۳. تنوع طرح و رنگ آجر

آجرهای دکوراتیو تنوع طرح و رنگ زیادی دارد از همین رو می توان به تناسب سلیقه و نظر خودتان از آن برای دکور کردن حمام و دستشویی استفاده کنید.

بسیاری از افراد بر این باورند که استفاده از آجر برای دکور کردن دیوارهای حمام و دستشویی تنها مناسب خانه های بسیار بزرگ است. در حالی که این تصور اشتباه است. شما می توانید برای هر محیطی به تناسب سلیقه خود از آجر برای دکور کردن استفاده کنید. زیبایی حمام و دستشویی احساس خوشایندی برای ساکنان به همراه دارد. از همین رو خود را از لذت زیبایی به دلیل تصورات نادرست محروم نکنید. انتخاب آجر برای دکور حمام و دستشویی انتخابی خاص و جذاب است.

ایده های جذاب طراحی دکور حمام با استفاده از آجر

ایده های جذاب طراحی دکور حمام با استفاده از آجر

در طراحی دیوار حمام با آجر بسته به مدل و نوع آجری که انتخاب می کنید بر  قیمت آجر تاثیر دارد. طبیعتا انتخاب آجرهای با کیفیت و مناسب فضای مرطوب حمام با طراحی های زیبا و متنوع هزینه بالاتری در مقایسه با آجرهای معمولی دارد. در ادامه ۷ ایده جذابی که می توان برای طراحی دکور حمام با آجر استفاده کرد، معرفی می شود.

ایده اول: ترکیب آجر دکوراتیو  با شیشه

در این طرح می توانید کابین شیشه ای برای قسمت دوش ایجاد کنید و دیوار آن را با آجر آنتیک بسازید. ترکیب این دو متریال در کنار هم منظره زیبایی ایجاد می کند که ترکیبی از مدرنیته با طبیعت است. رنگ آجرهای دکوراتیو را نیز می توانید به سلیقه خود با هر رنگی ک خواستید انتخاب کنید. گاهی برای این موضوع از آجرهای مصنوعی نیز استفاده می کنند.

ایده دوم: ترکیب دیوارهای آجری با نورپردازی

ترکیب دیوارهای آجری با نورپردازی

این ایده نیز جزو طرح های بسیار جذاب و خیره کننده است. استفاده از آجر برای دیوارهای سرویس بهداشتی و حمام در کنار نورپردازی های زیبا نیز در زمره دکورهای مدرن به شمار می آید.

ایده سوم: استفاده از آجر قرمز با لوازم سفید در حمام

این تضاد رنگی فضای جذاب و هیجان انگیزی به محیط می دهد. این ترکیب رنگی خیره کننده کاملا نگاه ها را به خود معطوف می کند. در این طرح دیوارها با آجر قرمز دکور و روشویی، توالت فرنگی، وان و… به رنگ سفید انتخاب می شود.

ایده چهارم: ست کردن دیوار حمام و دستشویی با آجر

شما می توانید از هر رنگ آجری که خواستید برای دیوارهای حمام و توالت استفاده کنید. در نظر داشته باشید که برای حفظ توازن و زیبایی هر دو محیط باید با یک رنگ آجر استفاده شود. در کنار این موارد می توانید لوازم داخلی حمام و سرویس بهداشتی را از رنگ های مختلف سفید یا سیاه انتخاب کنید. همه این موارد کاملا سلیقه ای است.

ایده پنجم: استفاده از آجر سفید برای دیوار اتاق خواب و حمام

این دکور برای اتاق های مستر بسیار جذاب و شکیل است. در این طراحی دیوار حمام و اتاق خواب و دسشویی با آجر سفید دکور می شود. در این شرایط لازم است سایر لوازم  به رنگ های مختلف و متناسب باشد تا زیبایی آن بیشتر به چشم بیاید. در اتاق خواب نیز برای ایجاد دکور چشم نواز می توان از قاب های عکس رنگی و جذاب استفاده کرد.

ایده ششم: نمای آجر سرویس بهداشتی و ایجاد دکوراسیون سنتی

نمای آجر سرویس بهداشتی و ایجاد دکوراسیون سنتی

اگر علاقمند به دکوراسیون کلاسیک و سنتی است می توانید از دیوارهای آجری در حمام استفاده کنید. شیرآلات، وان و سایر وسایل را در اشکال سنتی تهیه و نصب کنید. این دکور بسیار خاص و زیباست.

ایده هفتم: ست کردن دیوار حمام با آجر شومینه

دیوار آجری حمام را می توانید با آجر شومینه ست کنید. این مورد برای خانه های بزرگی که سرویس بهداشتی آن بزرگ است بسیار مناسب است. در خانه های بزرگ استفاده از این طرح خانه را گرم و صمیمی نشان می دهد.

جمع بندی

استفاده از آجر برای دکور کردن قسمت های مختلف خانه از دیوارهای نمای بیرونی ساختمان گرفته تا نمای سرویس بهداشتی و حمام طرفداران خاص خود را دارد. برخی دوست دارند از آجر برای دکورهای سنتی استفاده کنند. اما تنوع آجرها امروزه برای طرفداران دکورهای مدرن نیز کاربرد دارد و می توان از آن استفاده کرد.


? پیشنهاد ویژه: پرطرفدارترین نماهای آجری مدرن ?


برای استفاده از آجر برای دکور کردن حمام و سرویس بهداشتی بهترین انتخاب آجرهای دکوراتیوی است که هم مقاومت بالا در برابر گرما و رطوبت دارند، و هم ضد آب است. تنوع بالای طرح و رنگ آن نیز انتخاب را برای مشتریان آسان کرده است. شما می توانید با مناسب ترین هزینه از دکور ماندگار  و با دوام آجری استفاده کنید و تا سال ها بدون نگرانی از خرابی از آن لذت ببرید.

در صورتی که قصد دکور کردن حمام و سرویس بهداشتی منزل خود با آجر را دارید، حتما در زمان خرید آجر به کیفیت و نوع آجر توجه کنید. شرکت پیشگامان آژمان تدبیر تولیدکننده و  عرضه کننده انواع آجر در کشور است که می توانید اطمینان خاطر به صورت آنلاین اقدام به ثبت سفارش خرید کنید تا در کوتاه ترین زمان ممکن و با قیمتی مناسب محصول مورد نظر خود را تحویل بگیرید.