ساخت باربیکیو آجری؛ ۳ ایده جذاب و ساده

ساخت باربیکیو آجری

این روزها بیشتر خانواده ها دوست دارند در ایام تعطیل و دورهمی ها در فضای باز آشپزی کنند و با ساخت باربیکیو آجری در محیط های مختلف مانند بالکن یا حیاط لذت آشپزی را بالا ببرند.

این ایده با خرید آجر دکوراتیو به راحتی قابل اجراست و نه تنها عالی به نظر می رسد، بلکه به هر غذای معمولی طعم لذیذی هدیه می دهد. اگر شما هم فضای مناسبی برای ساخت باربیکیو آجری دارید، بی تردید با ساخت یکی از آن، تعجب خواهید کرد چگونه تابستان را بدون پخت و پز در هوای آزاد پشت سر گذاشته اید.

کباب پزهای آجری نسبت به مدل های آماده بسیار جذاب تر هستند و برای مهمانی های بیرون از خانه عالی به نظر می رسند. همچنین دوام بالایی دارند و بدون هیچ مشکلی در برابر آب و هوا مقاوم باقی می مانند.

چرا افراد به داشتن باربیکیو علاقه مندند؟

چرا افراد به داشتن باربیکیو علاقه مندند

با شروع روزهای گرم، زمانی فرامی رسد که به دنبال راهی هستید از خلوت حیاط یا بالکن خود استفاده کنید. ساخت باربیکیو یکی از ایده های رایج میان خانواده های دوستدار دورهمی های تابستانه است که این امکان را ایجاد می کند زمان بیشتری را بیرون سپری کنید.

خارق العاده ترین چیز در مورد این ایده این است که در فضای باز حضور دارد و شما می توانید هر نوع غذایی را که دوست دارید بپزید. تنها چیزی که نیاز دارید ابزار و ایجاد دمای مناسب است.

یکی دیگر از دلایل محبوبیت باربیکیو، صرفه جویی در مصرف انرژی است، زیرا نیازی به برق ندارد و از هیچ منبع انرژی برای پختن غذا استفاده نمی کنید. برای پختن غذاهای خوشمزه فقط چوب نیاز است. همچنین لحظات به یاد ماندنی را با خانواده می سازید و عطر بی نظیر غذای مورد علاقه تان، حین پختن در ذهن ها باقی می ماند.

? پیشنهاد ویژه: نانو آجر چیست ?

آیا خودمان می توانیم باربیکیو آجری درست کنیم؟

آیا خودمان می توانیم باربیکیو آجری درست کنیم

اگر تجربیات لازم در ساختن بنا دارید، با دانستن برخی نکات مهم می توانید این ایده را اجرایی کنید. در غیر این صورت، بهتر است از افراد متخصص در این زمینه کمک بگیرید. طراحی باربیکیو آجری به صورت اصولی و زیبایی ظاهری بسیار اهمیت دارد و باید این سازه کیفیت و عملکرد مناسب را برای پختن غذاها داشته باشد.

در اولین مرحله، باید نوع آن انتخاب کنید. باربیکیوها به اشکال و اندازه های مختلف مانند سنتی، گازی، سنگی، فلزی، ذغالی و … قابل ساخت هستند که مدل های آجری بیشتر برای فضای باغ، روف گاردن، پشت بام، تراس خانه ها و ویلاها کاربرد دارند.

ساده ترین روش ساخت باربیکیو کارآمد و مفید به گونه ای است که باید سه قسمت اصلی آن شامل بدنه، زیرین و دودکش را در نظر بگیرید. مدت زمان لازم برای اجرای آن، حدود ی روز است.

با انتخاب بهترین آجر برای باربیکیو و تهیه متریال لازم مانند سیمان، ماسه، میلگرد می توانید ساخت را آغاز کنید. اگر تصمیم دارید در ساخت آن از آجر نما استفاده کنید، بهترین گزینه آجر نسوز است. اما امکان استفاده از دیگر آجرها برای دیوار چینی آن وجود دارد.

۳ ایده جذاب برای ساخت باربیکیو با آجر

طعمی که باربیکیو به غذاهای پخته شده می بخشد، در هیچ رستورانی وجود ندارد. ساخت این ایده به سبک و متریال های مختلف امکان پذیر است. تنها لازم است با بررسی مدل های مختلف آن بهترین گزینه را انتخاب کنید.

از آجر لفتون گرفته تا آجرهای تزیینی برای پیاده سازی این ایده استفاده می کنند. زیرا مهم ترین و تاثیرگذارترین متریال، نوع آجر است. در ادامه با جذاب ترین ایده اجرایی برای باربیکیو همراه با خرید آجر آشنا می شوید:

۱- ساخت باربیکیو آجری در باغ یا ویلا

در چند سال اخیر، ساخت این سازه در باغ یا ویلا بسیار به چشم می خورد و محبوبیت فراوانی دارد. نحوه تهیه غذا به گونه ای است که گوشت یا سبریجات روی آن قرار می گیرد و با برخورد شعله و حرارت به آن، غذای کبابی تهیه می شود.

باربیکیوهای کبابی با دو منبع انرژی  ذغالی یا گازی کار می کنند و با توجه به سلیقه خانواده امکان اجرا هر دو یا هر یک از آن ها وجود دارد. اگرچه مدل های آماده در بازار بسیار زیاد است، اما هنوز ساخت باربیکیو با آجر تزیینی جذابیت بیشتری دارد.

۲- ساخت باربیکیو با آجر در بالکن یا تراس

ساخت باربیکیو با آجر در بالکن یا تراس

اولین نکته برای اجرای باربیکیو در بالکن یا تراس، وجود فضای باز است. البته امکان ساخت آن در فضای سرپوشیده نیز وجود دارد، اما باید یک سری نکات رعایت شود تا استفاده از آن بدون هیچ مشکل و خطری وجود داشته باشد. حضور این ایده در بالکن و تراس موجب می شود در فصل گرما و سرما از آن لذت ببرید و لحظات خوشی را برای خود در آخر هفته ها رقم بزنید.

همچنین در مواقعی که امکان بیرون رفتن وجود ندارد یا برنامه ریزی هایتان برای رفتن به پیک نیک بهم می خورد، استفاده از باربیکیو بهترین فرصت است. زیرا این امکان را ایجاد می کند که برنامه پیک نیک خود را به خانه بیاورید و از هر فرصتی برای برپایی دورهمی های دوستانه و خانوادگی استفاده کنید.

استفاده از آجر سنتی در اجرا نمای این سازه یکی از پیشنهادهای پرطرفدار است که در طراحی بالکن و تراس به چشم می خورد. علاوه براین قرار دادن چند صندلی و میزهای کوچک زیبایی این فضا را دوچندان می کند و در صورت مناسب بودن شرایط، می توانید فضای بالکن را برای غذا خوردن نیز اختصاص دهید.

۳- ساخت باربیکیو آجری در حیاط خانه

ساخت باربیکیو آجری در حیاط خانه

اگرچه اجاق گازهای معمولی برای پخت و پز خریداری می شود، اما شرایط لازم برای پخت و پزهای مهمانی های بیرون و حیاط خانه را ندارد. باربیکیو در کنار ایجاد منظره زیبا و جالب در حیاط خانه، می تواند فرصتی برای جمع کردن دوستان و خانواده در کنار یکدیگر باشد. همچنین با کمک آن امکان تهیه غذا برای تعداد افراد بیشتر وجود دارد و فضای بیشتری نسبت به اجاق ها در اختیار شما قرار می دهد.

با داشتن این سازه در حیاط می توانید در هر شرایط آب و هوایی از آن استفاده کنید و بعد از تمام شدن پخت و پز نیازی به جمع کردن یا جابه جایی آن ندارید. اگر دوست دارید باربیکیو حیاط تان را به شکل مدرن و در عین حال سنتی طراحی کنید بهترین راهکار، استفاده از آجر شیل است.

این آجر در طراحی نما بسیار استفاده می شود و ظاهری خاص و گیرایی دارد. قیمت آجر شیل نیز با توجه به متراژ کباب پز و کیفیت ساخت آن نیز مشخص می شود که با انتخاب مدل نهایی سازه، می توانید از هزینه نهایی اطلاع پیدا کنید.

چرا باید در ساخت و طراحی باربیکیو آجری از آجر نسوز استفاده کنیم؟

آجر نسوز به دلیل خاصیت های اثربخش و مهم مانند ضد حریق، مقاومت بالا در برابر تغییرات آب و هوایی و دما برای ساخت این سازه بسیار کاربرد دارد. همچنین نصب و اجرای آن بسیار ساده است و به دلیل ثبات رنگی برای همیشه ظاهر باربیکیو را حفظ می کند.

شما می توانید با کمک آجر نما نسوز، باربیکیو را متناسب با دکوراسیون حیاط اجرا و با ایجاد هماهنگی میان سازه و دیوارهای حیاط ترکیب خارق العاده ای را مشاهده کنید.

? پیشنهاد ویژه: زیبا ترین ایده های روف گاردن ?

جمع بندی

ساخت باربیکیو با آجر یکی از جذاب ترین ایده ها برای افرادی است که از غذاهای دودی لذت می برند و عاشق دورهمی های گرم و صمیمی آخر هفته ها هستند. داشتن این سازه در هر مکانی در کنار خوش طعم کردن غذا موجب می شود از لحظات پخت و پز در کنار خانواده لذت ببرید.