مصالح مدرن برای نمای سنتی

a2-min-min

در این روزها که کم کم همه چیز رنگ و بوی مدرنیته به خود گرفته است، بی شک مشاهده مکان هایی با نمای سنتی که اکثرا با آجر ساخته شده حس نوستالژیک و زیبایی به ما القا می کند. اغلب با دیدن نمای آجری به یاد سال های گذشته و زندگی ساده تر می افتیم.در این مطلب قصد داریم به بررسی معماری و نمای سنتی و نمای آجری همچنین مصالح مورد نیاز آن بپردازیم.

ویژگی های طراحی نمای سنتی

طراحی های خانه به سبک سنتی ممکن است شامل ویژگی های یک یا چند سبک معماری تاریخی باشد. آیا می دانید معماری سنتی با پنجره هایی با فاصله متقارن و تزئینات کم اهمیت مشخص می شود؟

خانه هایی که به سبک سنتی ساخته می شوند غالباً شامل عناصری از طرح های قدیمی خانه هستند ، مانند ایوان های جلویی یا ورودی های سرپوشیده ، جابجایی ها ، ستون ها و حداقل یک شیروانی جلویی.

نقشه های سنتی طبقات خانگی

نقشه های سنتی طبقات خانگی-نمای سنتی

طرح های محبوب برای خانه های سنتی جدید دارای نقشه های دو طبقه است ، اما خانه های سنتی یک طبقه ممکن است توسط صاحبان خانه های مسن تر یا خانواده های جوان ترجیح داده شود. مانند نقشه های معماری خانه های سنتی ، نقشه های طبقه نیز از الگوی خانه های قدیمی تر شامل اتاق های رسمی پذیرایی و غذاخوری و شومینه پیروی می کنند.

خانه های سنتی جدید سبک خانه های قدیمی را با راحتی مدرن مانند دفاتر خانگی و فضای باز / آشپزخانه برای تسهیل اوقات اوقات سرگرمی و خانوادگی ترکیب می کنند

مبلمان سنتی

مبلمان سنتی-نمای سنتی
در میان این همه طراحی مبلمان شگفت انگیز که امروز در اتاق های کار در سراسر جهان اتفاق می افتد ، این مبلمان سنتی هستند که ماندگار هستند. برای درک بهتر آن ، بگذارید مبلمان سنتی را تعریف کنیم. “مبلمان الهام گرفته از اروپا که ظاهر خود را از دوره ویکتوریا گرفته است. با جنگل های تیره ، پارچه های مجلل و جزئیات پیچیده ، دقیق و رسمی. ماهاگونی های غنی ، افرا و گیلاس های مورد استفاده در ساخت قاب ها به ظرافت زیبایی به مبلمان سنتی می بخشد. “

اگر توصیف مبلمان سنتی را کنار بگذاریم ، مبلمان سنتی پیش زمینه طراحی مبلمان مدرن تلقی می شود ، که دلیل آن را جنبش مدرنیست (اواخر قرن ۱۹ و اوایل قرن ۲۰) گرفت. فقط به خطوط منحنی برازنده Provence و طرز کار Classics توسط Bassett نگاه کنید تا مشخصات مشخصه مبلمان سنتی را ببینید.

استفاده از آجر در نمای سنتی

استفاده از آجر در نمای سنتی-نمای سنتی

آجر یکی از قدیمی‌ترین مصالح ساختمانی شناخته شده است که قدمت آن به ۷۰۰۰ سال قبل از میلاد مسیح باز می‌گردد و در اصل از بلوک‌های گلیِ خشک ساخته شده است. تاریخچه آجر و استفاده از آن ابتدا در آسیای غربی و جنوب ترکیه بوده است و سپس به روم و شرق هندوستان و چین رفته است. آجرهای سفالی که امروزه معمولاً مورد استفاده قرار می‌گیرند در میان لژیون‌های رومی که در کوره‌های متحرک کار می‌کردند و سازه‌های بزرگ و خشتی آجری در سراسر امپراتوری روم می‌ساختند بسیار محبوب بودند. آنها دیوارها، قلعه‌ها، مراکز فرهنگی، طاق‌ها، گنبدها و نماهای قنات‌های خود را می‌ساختند.

خانه شما واقعاً از چه ساخته شده است؟ مطمئناً ، به نظر می رسد یک مورد ساده از نگاه کردن به خانه شما باشد (منظور من این است که همه می دانند آجر یا چوب چه شکلی است ، درست است؟) اما به قول قدیمی ها ، ظاهر می تواند فریبنده باشد. خانه ها اغلب طوری ساخته می شوند که به نظر می رسد از یک چیز ساخته شده اند ، در حالی که در واقع از چیز دیگری ساخته شده اند. یک مثال عالی در این مورد ، ساختمان آجری ست.

نگاهی به نمای آجری

نمای آجری، که در اصطلاح دیگر به آن روکش آجری می گویند ، اغلب ارزان تر از دیوارهای آجری جامد یا آجر دوتایی است و از همان مزایای زیبایی و اغلب عایق بندی بهتری برخوردار است. این سبک و دوام آجر در بخشی از هزینه است.
برخلاف دیوار آجری محکم ، که از نظر ساختاری از اهمیت بالایی برخوردار است و خانه را نگه می دارد ، نمای آجری توسط خانه نگه داشته می شود. در نمای آجر ، آجرها اساساً سایدینگ هستند و در جلوی قاب چوبی یا فیبرو بر روی چشمک زن قرار می گیرند.

همانطور که از نام آن پیداست ، نمای آجری در واقع ایجاد این توهم است که کل خانه از آجر ساخته شده است ، و اگر به خوبی انجام شود از دیوار آجری جامد غیر قابل تشخیص است. اگرچه این مورد برای زیبایی بسیار مناسب است ، اما به دلیل اثبات زمان تخریب ، نمای آجر می تواند عوارضی ایجاد کند!

نمونه هایی از نمای آجری در تاریخ

نمونه هایی از نمای آجری در تاریخ-نمای سنتی

دروازه هرکولانوم پمپئی و حمام کاراکالا در رم نمونه‌های برجسته‌ای از سازه‌های آجری رومی هستند که تا امروز نیز پابرجا مانده‌اند. در این دوره، ساخت آجر در سراسر اروپا گسترش یافت، جایی که هنوز هم یکی از متداول‌ترین مصالح ساختمانی به ویژه برای مسکن در آنجا ساخته می‌شود.

سخن آخر

تا به امروز، نمای آجری همچنان یک انتخاب محبوب نزد طراحان باقی مانده است. به همین ترتیب، ما شاهد روند رو به رشد پانل‌های آجرنما هستیم و در کنار مزایایی که آجر ها دارند مانند آجر نسوز، معماران به دنبال دستیابی به زیبایی سنتی نیز هستند. این موارد شامل افزایش عملکرد عایق و کاهش ضخامت دیواره هستند و از آنجایی که سیستم‌های آجرنما در مقایسه با بنایی سنتی بسیار سبک هستند، صرفه‌جویی قابل‌توجهی در وزن دارند.
پانل‌های آجرنمای سبک، آزادی بیان بیشتری را به طراحان ساختمان می‌دهند زیرا نیاز به سازه‌های پشتیبان داخلی مبتنی بر بنایی را از بین می‌برند. در نتیجه، نه تنها یک ساختمان با کاهش اثر کربن ایجاد می‌‎شود، بلکه ساختمانی خواهیم داشت که زیبایی مدرن و سبک معمولی در آن گنجانده شده است. جذابیت بصری این ماده همچنین باعث ایجاد تلفیق معماری بین سایر مصالح نمای معمول مانند کاشی‌های چوبی و سفالی می‌شود.

گذشته از زیبایی‌شناسی که می‌توان با آجرنما به دست آورد، این ماده بیشتر برای توسعه‌ی مسکونی بزرگتر استفاده می‌شود زیرا سازندگان را قادر می‌سازد پروژه‌ها را با سرعت بیشتری به پایان برسانند. این روش همچنین هزینه‌های انجام شده در مناطقی مانند دفع زباله، تحویل کالا و نیازهای ذخیره را کاهش می‌دهد. علاوه بر این، از آنجا که پانل‌های آجرنما در کارخانه ساخته می‌شوند، کیفیت کار نیز بالاتر از آجرکاری‌های سنتی است. به همین ترتیب، به نظر می‌رسد توسعه‌ی مشخصات این نوع نما همچنان ادامه یابد.